مهدی پارسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طول کلی قطعه سه بزرگراه زابل - زاهدان ۲۰ کیلومتر است که با توجه به اتمام عملیات زیرسازی، در حال حاضر آسفالت پنج کیلومتر آن آغاز شد و تا پایان سالجاری بقیه این مسیر نیز تکمیل و آماده بهره برداری میشود.
وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان همواره یکی از استانهای کمتر برخوردار در حوزه زیرساختهای حمل و نقل به ویژه راههای دوبانده محسوب شده و با وجود قرار داشتن در ۲ کریدور اصلی کشور و مرز مشترک با افغانستان و پاکستان و تنها بندر اقیانویسی ایران، بسیاری از جادههای استان از جمله بخشی از مسیر زابل - زاهدان دوطرفه است، از این رو توسعه کمی و کیفی راههای استان در دستورکار این اداره کل قرار گرفته است.
معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا با پیگیریهای این ادارهکل در افزایش اعتبارات، از سال ۹۷ تاکنون در این مسیر مهم ارتباطی هفت کیلومتر بزرگراه به همراه پل نهراب به بهرهبرداری رسیده است.
وی هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه را حدود ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امسال بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بزرگراه در مسیر زابل - زاهدان مورد نیاز است تا با تخصیص هر چه سریعتر آن زمینه برای بهره برداری از ۲۰ کیلومتر باند دوم در این مسیر تا پایان سالجاری فراهم شود.
پارسی تاکید کرد: با توجه به اینکه توسعه پایدار استانها منوط به توسعه راههاست و بر همین اساس در سیستان و بلوچستان یکی از دغدغههای جدی در مسیر توسعه همهجانبه، ساخت بزرگراه و راههای اصلی است که در سالهای گذشته مطالعات امکانسنجی انجام شده است.
به گزارش ایرنا طول کلی بزرگراه زابل- زاهدان ۲۰۰ کیلومتر است که تاکنون حدود ۱۵۰ کیلومتر آن دو بانده شده است.
نظر شما