حدود ۲ هزار داروساز در خراسان رضوی فعالیت می کنند

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۳۰ هزار داروساز در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد، حدود ۲ هزار داروساز در بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، شرکت‌های تولید دارو و فرآورده‌های سلامت محور شرکت‌های پخش داروی خراسان رضوی مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علی روحبخش روز چهارشنبه در نخستین سمینار نقش داروسازان در ارتقای سلامت که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد افزود: هم اینک هفت شرکت تولید دارو در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است.

وی ادامه داد:کمبودهای دارویی امروزه یک چالش بزرگ در کشور است که به جای این که به دنبال اجرایی شدن اسناد باشیم به دنبال رفع کمبودها هستیم و این امر ما را از مسیر اصلی حرکت به سمت تعالی غافل کرده است.

حدود ۲ هزار داروساز در خراسان رضوی فعالیت می کنند

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:نسخه پیچی در راستای یک دست شدن استاندارد شده است و سند آن روی تارنمای سازمان غذا و دارو موجود است.

روحبخش با اشاره به آغاز مهاجرت داروسازان افزود: اگر برنامه ای برای تغییر رویه فعلی و نوسازی صنعت دارو نباشد جوانان داروساز ایران به کشورهای همسایه که به شدت در حوزه دارو فعال هستند و سرمایه گذاری می کنند جذب می شوند.

وی با بیان این که احتکار و قاچاق دارو در کشور وجود دارد ادامه داد:به عنوان نمونه می توان به کشف انبار داروهای احتکار شده در خرم آباد با ۱۴ هزار قلم انواع دارو و لوازم پزشکی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال و کشف محموله ۶۰۰ میلیارد ریالی دارو و مکمل قاچاق در آذربایجان غربی اشاره کرد که اخبار آنها پیش از این منتشر شده است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:صنعت دارو رشد منفی ۵.۱ درصدی را طی سال گذشته تجربه کرده است و این صنعت با قیمت گذاری دستوری نابود می شود.

به گزارش ایرنا، نخستین سمینار "نقش داروسازان در ارتقای سلامت" از ۲۹ تا ۳۱ شهریور ماه امسال از ساعت هشت تا ۱۸ در تالار شهید مطهری مجتمع شهدای سلامت و نمایشگاه "دارو، تجهیزات و اقلام دارویی" نیز همزمان با برگزاری این سمینار در تالار فرهاد این مجتمع برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha