۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85234038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر وارد بازار کار می‌شوند

بوشهر- ایرنا - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام خامنه‌ای بوشهر گفت: از زمان آغاز به کار این دانشگاه تاکنون بیش از پنج هزار نفر فارغ التحصیل شده که براساس ارزیابی‌ها ۶۰ تا ۷۰ درصد آنان وارد بازار کار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان بهمیاری روز چهارشنبه در نشست خبری روزهای چهارشنبه پاسخگویی مدیران اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ۳۵ رشته تحصیلی دارد که از این شمار ۲۱ رشته در مقطع کاردانی و مابقی در مقطع کارشناسی است.

وی افزود: در تعریف رشته بیشتر سعی شده تا مبتنی بر ظرفیت‌های استان نسبت به ایجاد رشته‌‎های جدید اقدام شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام خامنه‎‌ای بوشهر تصریح کرد: در این زمینه در ارتباط با کارخانجات نیروی دریایی ارتش مقرر شده ساخت قطعات، تامین نیروی انسانی و تامین لباس کار این کارخانه از سوی دانشگاه فنی حرفه‌ای این استان انجام شود.

بهمیاری ادامه داد: با راه‌اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال دانشجویان دانشگاه فراهم شده که بخشی از این مهم در تعامل با حوزه صنعت محقق شده است.

وی اظهار کرد: از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت نیز 600 میلیارد ریال اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور به توسعه زیرساخت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر اختصاص یافته است.

بیش از ۶۰درصد دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر وارد بازار کار می‌شوند

بهمیاری اضافه کرد: تامین این اعتبار بدون تردید به ارتقا سطحی کمی و کیفی آموزش در دانشگاه فنی و حرفه‎‌ای استان کمک شایانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد از دروس دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت عملی و تجربی است که این نشان از ظرفیت اشتغال آفرینی بسیار بالا در دانشگاه است.

بهمیاری افزود: با ساز و کارهای طراحی شده فارغ تحصیلان این دانشگاه در صنایع، شرکت‌ها و سازمان‌های تخصصی و تولیدی قابلیت اشتغال دارند.

وی گفت: شمار دانشجویان سه دانشکده فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در بوشهر و کنگان سه هزار و ۲۰۰ نفر است که در رشته‌های مختلف فنی و حرفه ای و هنر و حسابداری مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در سال تحصیلی جدید دانشجو در رشته موتورهای دریایی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر پذیرش می‌شود و راه‌اندازی رشته مخابرات دریایی برای تربیت تکنسین و کارآفرین در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.

بهمیاری بیان کرد: بومی‌سازی قطعات مورد نیاز صنایع و تربیت نیروی تخصصی شرکت‌ها یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر است که در این زمینه گام‌های بسیار ارزشمندی برداشته شده است.

بیش از ۶۰درصد دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر وارد بازار کار می‌شوند

بیش از ۶۰درصد دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر وارد بازار کار می‌شوند

بیش از ۶۰درصد دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر وارد بازار کار می‌شوند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha