چگونگی ساماندهی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزگاری/تکمیل ۹۹ درصد ثبت‌نام ابتدایی‌ها

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش با توجه به کمبود معلم برای آغاز سال تحصیلی و اعلام نشدن نتایج آزمون استخدامی آموزگاری و حاضر نشدن این تعداد از معلمان در کلاس‌های درس، روند ساماندهی این افراد در کلاس‌های درس را تشریح کرد.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره اعلام نشدن نتایج آزمون استخدامی آموزگاری و کمبود نیرو برای آغاز سال تحصیلی و خالی ماندن کلاس‌های درس، توضیح داد: این موضوع مطالبه درستی است و ما هم قول داده بودیم که هفته سوم شهریور این اسامی را اعلام کنیم اما هم در سازمان سنجش و هم در آموزش و پرورش ملاحظاتی وجود داشت که این نتایج با تاخیر انجام شد.

وی افزود: آموزش و پرورش آمادگی داشت که روزهای آخر هفته گذشته اعلام نتیجه شود و اکنون ما هم منتظر اعلام نتایج هستیم.

وی درباره ساماندهی این افراد با توجه به آغاز سال تحصیلی و خالی بودن کلاس‌های درس اظهار کرد: با توجه به جدید بودن روش استخدام این افراد و نوع پودمانی آنها، سیستم آموزشی این پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی را طراحی کردیم، همچنین در دوره ابتدایی این پذیرفته‌شدگان یک حلقه همت تبدیل شدند و سرحلقه آنها مشخص است.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: حلقه‌های همت این پذیرفته‌شدگان ساخته شده است و هر ۱۰ نفر از آنها زیر نظر یک معلم با تجربه قرار می‌گیرند و تدریس در کلاس درس را آغاز می‌کنند و روزهایی هم که در کلاس نیستند، آموزش پودمانی آنها را آغاز می‌کنیم.

محمدی افزود: سهمیه هر فردی مشخص است، بطور مثال ابلاغی‌های هر استان و منطقه به طور کامل مشخص شده است.

به گزارش ایرنا، آزمون استخدام آموزگار هشتم اردیبهشت امسال با رقابت ۵۳۴ هزار و ۴۴۵ نفر برگزار شد و پذیرفته‌شدگان مراحل مصاحبه و گزینش را هم طی کردند.

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش قرار است ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲ هزار و ۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی جذب شوند که در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب خواهند شد. هرچند که صادق ستاری معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ۱۱ شهریور در گفت‌وگو با ایرنا درباره زمان اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری گفت نتایج نهایی داوطلبان استخدام آموزگاری در این هفته اعلام می‌شود اما این اعلام نتایج با تاخیر انجام می‌شود.

چگونگی ساماندهی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزگاری/تکمیل ۹۹ درصد ثبت‌نام ابتدایی‌ها

تکمیل ۹۹ درصد ثبت‌نام ابتدایی‌ها

وی درباره آخرین وضعیت میزان ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی اظهار کرد: تقریبا ۹۸ و یا ۹۹ درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی انجام شده است و ثبت‌نام کل دانش‌آموزان ابتدایی ۹۹ درصد است و افراد باقی‌مانده هم در کلاس اول هستند

وی درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع گفت: براساس اطلاعات هفته گذشته سرعت ثبت‌نام اتباع نسبت به گذشته ۱۰ برابر شد و تا حداکثر روز یکشنبه دوم مهر ثبت‌نام کلاس اولی‌ها را کامل می کنیم.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره سرشماری اتباع در شهرهای مختلف، افزود: این اقدام را امسال سازمان ملی مهاجرت مشخص کرد که باید این دانش آموزان احراز هویت شوند و پس از صادرشدن کد یکتا، بلافاصله ثبت‌نام می‌شوند. اکنون ۲ هفته است که اجازه دادیم، کل ثبت‌نام را مدیران انجام دهند.

چگونگی ساماندهی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزگاری/تکمیل ۹۹ درصد ثبت‌نام ابتدایی‌ها

شناسایی بازماندگان جدید از نیمه مهر

محمدی همچنین درباره جاماندگان از تحصیل، عنوان کرد: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ سامانه شهید محمودوند را وارد سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ می‌کنیم، یعنی کل متولدین ۶ تا ۱۱ سال که امسال اضافه شدند را به ثبت‌نام شدگان جدید اضافه می کنیم وتعداد بازماندگان واقعی را هرکدام به صورت جداگانه استخراج کرده و در کارتابل شهید محمودوند استان‌ها قرار می دهیم.

وی ادامه داد: فرآیند شناسایی چهره به چهره بازماندگان جدید بنابراین آغاز می‌شود، بیش از ۹۰ درصد از بازماندگان قبلی تعیین تکلیف شدند و این افراد جدید را هم پس از شناسایی تعیین تکلیف می‌کنیم.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: پیشتر ۲۰۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل داشتیم که اکنون این تعداد به ۱۶۰ هزار و ۳۴۲ کودک بازمانده از تحصیل رسیده است که البته همه این افراد تعداد هم تعیین تکلیف شده‌اند.

محمدی افزود: در این راستا، علت بازماندگی، افراد و نهادهای کمک‌کننده، نوع کمک و دستگاه‌های متولی مشخص شده اند بطور مثال کودکان بازمانده به دلیل فقر را باید کمیته امداد، بهزیستی و ستاد اجرایی حضرت امام (ره)، کودک بازمانده از تحصیل به دلیل بیماری را علوم پزشکی و بهزیستی و کودک بازمانده به دلیل نبود مدرسه را آموزش و پرورش باید پیگیری و رسیدگی کند.

وی ادامه داد: همچنین امسال برای ۲۰ علت بازماندگی، ۲۰ سناریو طراحی شده است بطور مثال در جلسه‌ای با کمیته‌ای امداد یکی از سناریوها را کودکان در دهک یک تا سه و کودکان تحت پوشش کمیته امداد هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند بنابراین کمیته امداد پذیرفت که هزینه این گروه از بازماندگان از تحصیل را به عهده گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha