شهدای ما با گذشتن از جان و تعلقات دنیایی از خاک و میهن دفاع کردند

تهران - ایرنا - مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت: شهدای عزیز ما در دفاع مقدس با گذشتن از جان و تعلقات دنیایی دفاعی جانانه کردند و انصافاً سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد حسین کبیریان روز چهارشنیه در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس گفت: مشابهتی بین شما خواهران بزرگوار طلاب حوزه‌های علمیه و رزمندگان شهدای عزیز وجود دارد و آن این است که همه مرزبان هستیم؛ شهدای عزیز ما در دفاع مقدس از مرزهای جغرافیایی مملکت دفاع کردند و انصافاً سنگ تمام گذاشتند، جان و تعلقات خودشان را برای حفظ از مرزهای جغرافیایی نثار کردند و اجازه ندادند که دشمن حتی یک وجب از خاک ما را اشغال کند.

وی اظهار داشت: من و شما خواهران بزرگوار به عنوان طلبه و سرباز امام زمان (ع) هم وظیفه مرزبانی داریم منتها مرزی که ما باید از آن حفاظت کنیم با مرزی که رزمندگان ما از آن دفاع کردن متفاوت و بسیار سخت‌تر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران بیان داشت: در جنگ تحمیلی دشمنان رزمندگان ما آشکار بودند و آنها را می‌دیدند؛ تاکتیک‌ها، مرزها و سلاحها مشخص بود اما شما خواهران طلبه قرار است که از عقیده، فقه شیعه و ارزش‌های دینی انسانی مرزبانی کنید، طرف مقابل شما شیطان و عوامل شیطان است.

اسلحه شما با اسلحه رزمندگان متفاوت است، سلاح شما در ابتدا اصلاح نفس خود، علم، تهذیب نفس، رعایت تقوا و شناخت عوامل و راه‌های مختلف نفوذ شیطان و بصیرت به شرایط زمان مکان است.وی ادامه داد: شیطان ترفندهای مختلفی را برای مبارزه با دین و تقوی و خداشناسی به کار می‌برد؛ از راه‌های مختلف نفوذ می‌کند و منتظر است که یک روزنه‌ای را پیدا کند و از آن نقطه به اعتقادات و دین نفوذ کرده تا آسیبهای روحی و اعتقادی را وارد کند.

کبیریان سلاح‌های رزمندگان و طلاب را متفاوت دانست و گفت: اسلحه شما با اسلحه رزمندگان متفاوت است، سلاح شما در ابتدا اصلاح نفس خود، علم، تهذیب نفس، رعایت تقوا و شناخت عوامل و راه‌های مختلف نفوذ شیطان و بصیرت به شرایط زمان مکان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران طلبگی را بسیار پر زحمت دانست و اظهار داشت: طلبگی کار پرزحمتی است و نباید اکتفا کنید به اینکه چند سالی در محضر استاد در کلاس‌ها شرکت کردید تازه بعد از شرکت در کلاس‌ها وظایف شما شروع می‌شود؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با طلاب خیلی تاکید کردند که امر تبلیغ باید احساس مسئولیت شما طلاب را بسیار بالا ببرد.

تبلیغ دین شبانه روز نمی شناسد چرا که شیطان شب و روز نمی‌شناسد جبهه مقابل ما خواب ندارد از هر حربه‌ای استفاده می‌کند تا اهدافش را پیاده کند.

وی ادامه داد: شهدا همه وجودشان را فدا کردند تا دین زنده بماند از همه ظرفیت‌های خودشان استفاده کردند از تمام علایقشان دل بریدند و به خدا رسیدند اگر ما بخواهیم در این مرزداری موفق باشیم باید همه وجودمان را وقف کنیم باید از سلایق دیگرمان چشم بپوشیم، تبلیغ دین شبانه روز نمی شناسد چرا که شیطان شب و روز نمی‌شناسد جبهه مقابل ما خواب ندارد از هر حربه‌ای استفاده می‌کند تا اهدافش را پیاده کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha