صاحبان ۴۸۱ طرح صنایع‌ دستی در اردبیل تسهیلات مشاغل خانگی می‌گیرند

اردبیل - ایرنا - معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از معرفی ۴۸۱ طرح در حوزه صنایع‌ دستی جهت بهره‌مندی از تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش ایرنا ، توحید دلاور قوام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تسهیلات مشاغل خانگی از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ اخیرا ابلاغ شده و از این محل تاکنون ۴۷۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای ۴۸۱ صنعتگر استان اختصاص یافته است.

او ادامه داد: این تسهیلات برای ۵۴۴ نفر در حوزه صنایع‌ دستی استان اشتغال ایجاد می‌کند و می‌تواند تاثیر محسوسی در تولید محصولات صنایع‌ دستی داشته باشد.

دلاور قوام همچنین با اشاره به اهمیت توسعه مشاغل خانگی گفت: صنایع‌ دستی قابلیت ویژه‌ای در ایجاد اشتغال خانگی و اشتغال ارزان قیمت دارد و ارائه تسهیلات حمایتی برای توسعه صنایع‌ دستی و مشاغل مرتبط در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

وی ارزش سالانه تولیدات صنایع دستی استان را ۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: در حال حاضر ۶۰ رشته بومی سنتی و رایج صنایع‌ دستی در استان فعال است و در ۱۸ رشته، خدمات آموزشی ارائه می‌شود.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha