استاندار مازندران: دانش آموزان در مدارس نیازمند نشاط اجتماعی هستند

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با اظهار این که کرونا و اغتشاشات مردم را خسته کرده است، گفت: باید برنامه های نشاط آور در مدارس با روش های هنری عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران افزود: مدیران برای گسترش فضای نشاط آور در مدارس از دانش آموزان، مربیان و حتی والدین آنان استفاده کنند.

وی ادامه داد: مشارکت والدین در توسعه اهداف آموزش و پرورش ضروری است به همین دلیل انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس بسیار مهم است.

حسینی پور تصریح کرد: اگرچه کمک مالی برای رسیدن به اهداف آموزش در مدارس بسیار مهم است اما نباید تحت تاثیر افراد با نفوذ و متمول در انتخابات انجمن اولیا و مربیان در مدارس قرار بگیرد.

استاندار مازندران با بیان این که ترغیب و انگیزه مردم در مشارکت با اهداف آموزش و پرورش باید مورد توجه مدیران مدارس قرار بگیرد، ادامه داد: کارکردهای آموزش و پرورش در آگاهی به مردم و شفاف سازی در ارایه خدمات بسیار مهم است.

وی با ذکر این نکته که چالش و مشکلات زیادی در بین دانش آموزان وجود دارد، توضیح داد: هنوز سیاست و رویکرد منسجم و برنامه ای برای چگونگی و سطح دسترسی دانش آموزان به فضای مجازی آنان نداریم.

استاندار مازندران: نشاط اجتماعی در مدارس باید مورد اهتمام قرار بگیرد

حسینی پور به تشکیل هیات اندیشه ورز در مدارس مازندران اشاره کرد و بیان داشت: از همه عقاید و طیف در این هیات استفاده شود.

وی متوسط حضور و در اختیار داشتن دانش آموزان در مدارس را ۶ ساعت دانست و افزود: باید برای مسایل اجتماعی دانش آموزان برنامه داشته باشیم، درست شدن اجتماع بدون آسیب های اجتماعی با کارکرد صحیح آموزش و پرورش وابسته است.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان نباید نسبت به مسایل روانی و آسیب های اجتماعی دانش‌آموزان غفلت و یا کوتاهی داشته باشیم.

حسینی پور به معنویات مقام معظم انقلاب در موضوع لزوم فعالیت فرهنگی و اجتماعی ۱۰۰برابری شدن این نوع خدمات تاکید فرمودند، ادامه داد: بنابراین آموزش و پرورش مازندران به خصوص مدیران مدارس باید جدی گرفته شود ‌.

بکارگیری دانش آموزان در فعالیت کارهای جهادی باید در مدارس اهتمام و تقویت شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که هوشمندسازی در ارایه خدمات به مردم اولویت برنامه‌های استان است، گفت: آموزش و پرورش استان باید این طرح را در اسرع وقت آماده کند.

وی به اهمیت حضور خیرین مدرسه ساز در مازندران اشاره کرد و گفت: خیرین استان در امر مدرسه سازی به خوبی مشارکت دارند و همواره قدردان آنان هستیم.

وی با بیان این که آمار فرسودگی و تخریبی ۳۵درصد مدارس مازندران نگران کننده است، افزود: همه دستگاه های اجرایی به خصوص شهرداری ها باید با خیرین مدرسه ساز همکاری همه جانبه داشته باشند.

وی با اظهار این نکته که مدیران برای حل مشکلات آسیب های اجتماعی دانش‌آموزان طرح وراهبرد ارایه بدهند، گفت: به طور یقین خیرین مدرسه ساز هم برای حال این مسایل مشارکت جدی تری خواهند داشت.

وی حل مسایل ایاب و ذهاب و سرویس های دانش آموزان را ضروری دانست و گفت: این موضوع باید مورد توجه فرمانداران و شهرداران قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha