۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۳۶
کد خبر: 85234359
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دورهمی در بازی‌های "یک میلیون نفری"؛ بازی سازان فارسی حمایت می‌شوند

شیراز - ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: از همه تلاش‌گران تولید بازی‌های موبایلی، کنسولی و گریم ‌برد حمایت می‌شود و  ارائه این حمایت‌ها به بازی‌سازان نیز فراخوان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا قانعی روز چهارشنبه در حاشیه رویداد بازی‌های "یک میلیون نفری" در جمع خبرنگاران افزود: ارائه مشاوره‌های تخصصی از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، کمک‌های مالی بلاعوض و پرداخت تسهیلات به بازی‌سازان بخشی از این حمایت‌ها است.

وی ادامه داد: این حمایت‌ها با توجه به جنس و نوع بازی طراحی شده و تحلیل و بررسی کارشناسانه و تخصصی به بازی‌ساران ارائه می‌شود و در شورای فضای مجازی استان نیز مصوب شده برای حمایت از بازی‌سازان فارس اعتباراتی از منابع ملی جذب شود.

قانعی با اشاره به رتبه سومی حمید افسری با بازی «مرچنداز» که یک بازی موبایلی و قرآنی است در جشنواره فیروزه امسال، اظهار کرد: فارس در این حوزه پیش رو است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: هم اکنون در فارس بیش از ۱۲ شرکت در حوزه تولید بازی‌های گیم‌ برد و پنج شرکت تخصصی در تولید بازی‌های رایانه ‌ای فعال است.

وی با بیان اینکه امروز صنایع خلاق از حوزه های نوپدید کسب و کار در دنیا به شمار می‌روند، بیان کرد: اکنون بسیاری از کشورها نگاه ویژه‌ای به تولیدات خلاقانه دارند که یکی از این حوزه‌ها بازی‌های رایانه‌ای است.

قانعی افزود: این نگاه بطور جدی در ایران نیز دنبال شده چرا که بسیاری از مولفه‌های فرهنگی را می‌توان از طریق بازی‌های رایانه‌ای به نسل جدید منتقل کرد و پیام‌های فرهنگی را از طریق بازی و صنایع خلاق به نسل جدید ارائه کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه در بخش موبایلی رویداد بازیهای یک میلیونی از بازی‌های ایرانی استفاده شده، گفت: برای اینکه بتوانیم در سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری این حوزه موفق عمل کنیم، نیازمند طراحی اینچنین رویدادهایی هستیم تا دید روشنی از ذائقه جامعه مخاطب خود داشته باشیم.

وی افزود: این مسابقات بیشترین تمرکز خود را بر بازی‌های موبایلی ایرانی قرار داده و تعداد شرکت کنندگان این بخش بسیار بیشتر از بخش حضوری است که در بخش فیفا ثبت نام کرده‌اند.

قانعی ادامه داد: فرهنگ و هنر پیشران همه حوزه‌ها است و امروزه فرهنگ و هنر ارتباط نزدیکی با اقتصاد دارد؛ بنابراین اگر بی توجه به این ارتباط دوسویه عمل کنیم، این حوزه به تدریج نحیف و ضعیف می‌شود و فرصت‌ها از دست خواهد رفت.

وی ادامه داد: بازی‌ها هم درآمدزایی و هم فرهنگ‌سازی می‌کنند و اگر ما به آن نپردازیم دیگران با اهداف فرهنگی و هنری متفاوت این خلاء را پر می‌کنند.

قانعی اظهار کرد: ایران در سال‌های اخیر در تولید بازی‌هاپیشرفت‌های خوبی داشته اما این سهم ما در تولید بازی‌های موبایلی و کنسولی کم است که با هدف‌گذاری‌های انجام شده پیش بینی می‌شود طی ۱۰ سال آینده سهم قابل‌توجهی از بازار به بازار تولیدکنندهای داخلی اختصاص پیدا کند.

دورهمی در بازی‌های "یک میلیون نفری"؛ بازی سازان فارسی حمایت می‌شوند

۱۴۷ فارسی برای بازی رایانه‌ای گرد هم آمدند

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در حاشیه این رویداد در جمع خبرنگاران گفت: بازی‌های "یک میلیون نفری" رایانه‌ای در ۲ بخش موبایلی و حضوری برگزار شده که طی آن شرکت کنندگان بخش موبایلی به صورت آنلاین با یکدیگر رقابت می‌کنند.

سید عبدالرسول موسوی‌نژادیان افزود: در بخش حضوری ۱۴۷ نفر از استان فارس بر اساس جدول بنیاد بازی‌های ملی رایانه‌ای تعیین شده به صورت حضوری با یکدیگر رقابت می‌کنند و ذر پایان برگزیدگان به مرحله ملی راه می‌یابند.

هشتمین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای با عنوان بازی‌های «یک میلیون نفری» امروز در سراسر کشور در حال برگزاری است و در فارس نیز بازیگاه "امپراتور"، در خیابان فلسطین میزبان بازیگران فارسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha