۱۱ دستگاه برتر استان کرمانشاه در جشنواره شهید رجایی تقدیر شدند

کرمانشاه- ایرنا- هجدهمین جشنواره شهید رجایی با تقدیر از مدیران ۱۱ دستگاه برتر کرمانشاه عصر چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که «محمدطیب صحرایی» استاندار و جمعی از مدیران استان حضور داشتند، مدیران بهزیستی، جهاد کشاورزی، شرکت گاز، شرکت آب و فاضلاب، گمرکات، صمت، اداره استاندارد، نوسازی و تجهیز مدارس، امور اقتصاد و دارایی، امور مالیاتی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان دستگاه‌های اجرایی برتر استان در سال ۱۴۰۱ معرفی شدند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در این مراسم، هدف از برگزاری این جشنواره را تکریم از خدمات موثر به مردم در نظام، نهادینه‌سازی فرهنگ ارتقا و بهبود عملکرد در دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

«حسن نوروزی» اظهار کرد: ۵۵ دستگاه اجرایی در سطح استان براساس شاخص‌های اختصاصی (وظایف و ماموریت‌های دستگاه‌های اجرایی) و شاخص‌های عمومی در سه محور رضایت‌مندی مردم، بهره‌وری و تعالی و عدالت ارزیابی شده‌اند.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرای استان کرمانشاه در ۶ گروه دسته‌بندی و مورد ارزیابی قرار گرفتند و از هر گروه یک دستگاه مورد تقدیر قرار گرفتند. پنج دستگاه دیگر نیز در موضوعاتی دیگر مورد تقدیر قرار گرفتند.

۱۱ دستگاه برتر استان کرمانشاه در جشنواره شهید رجایی تقدیر شدند

نوروزی در ادامه گفت: در ۲ سال اخیر دولت مردمی دستاوردهای خوبی در سطح کلان و استان داشته و در گزارش اخیر نهاد ریاست جمهوری در زمینه خدمت ۲ ساله دولت به دستاوردهای بزرگی اشاره شده است.

وی افزود: مهم‌ترین شاخص برای اینکه اتفاقات اقتصادی و عمرانی کشور و استان را مورد بررسی قرار دهیم نرخ رشد اقتصادی است. کشور پس از یک دهه نرخ رشد زیر یک درصد، در ۲ سال اخیر این نرخ در سطح کشور و استان به جایگاه خوبی رسید و در سال ۱۴۰۱ نرخ رشد اقتصادی کشور به ۲.۱ درصد رسید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه اظهار کرد: در زمینه نرخ بیکاری براساس آخرین آمارها در بهار ۱۴۰۲ نرخ بیکاری کرمانشاه ۱۰.۲ درصد اعلام شد که نسبت به گذشته در حال کاهش است. در مقایسه با بهار ۱۴۰۱ که قریب به ۱۵.۷ درصد بود، نزدیک به ۵.۵ واحد درصد در فصل بهار امسال نرخ بیکاری استان کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: در زمینه اشتغالزایی بالغ بر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و ۶۰ واحد تولیدی استان کرمانشاه هم به چرخه تولید بازگشت.

نوروزی اضافه کرد: ۶۵ هزار نیروی انسانی شاغل در دستگاهای اجرایی استان وجود دارند که این تعداد شامل نیروهای نظامی و امنیتی نیست که از این تعداد ۱۹ هزار نفر مدرک فوق لیسانس و دکترا دارند و ۷۲ درصد نیروهای شاغل در دستگاهای اجرایی استان مدرک لیسانس به بالا دارند.

۱۱ دستگاه برتر استان کرمانشاه در جشنواره شهید رجایی تقدیر شدند

استاندار کرمانشاه هم در این مراسم گفت: کارگزار در نظام اسلامی ۲ موضوع رضای خداوند و خدمت به مردم را باید مورد توجه قرار دهد. اگر بتوانیم بر این ۲ موضوع تمرکز کنیم با نهایت امید و انگیزه و تلاش حرکت خواهیم کرد.

«محمدطیب صحرایی» افزود: حرکت‌های خوبی در چند ماه گذشته در استان شکل گرفته است که در ارزیابی سال آینده لحاظ خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این گونه جشنواره‌ها تشویق‌هایی است که باغث رقابت سالم می‌شود و می‌تواند مفید باشد اما با این حال باید مراقب باشیم تهدیدهای محتمل دامنگیر ادارات نشود، این تهدیدها می‌تواند خلاقیت سازمان‌ها و ادارات را بگیرد و سازمان عادت کند روی یک ریل مشخص جشنواره‌ای پیش برود.

استاندار کرمانشاه از آفت‌های دیگر این جشنواره‌ها را محدودیت امکان تشویق عنوان کرد و گفت: باید از مدیرانی بیش از این تعداد تقدیر به عمل آورده می‌شد اما به دلیل محدودیت‌ها این‌کار ممکن نیست.

به گزارش ایرنا؛ کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارای ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha