نماینده مجلس: موضع‌گیری رییس جمهور در سازمان ملل در قبال برجام مقتدرانه بود

شیراز-ایرنا-نماینده لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی موضع‌گیری رییس جمهور در مقر سازمان ملل در قبال برجام را مقتدرانه و شجاعانه دانست و یادآور شد: رییس جمهور خروج آمریکا از برجام را نمونه کامل نقض عهد قلمداد و اعلام کرد که نظام جمهوری اسلامی اسنادی را که در تضاد با مبانی اعتقادی و رویه‌های ایرانی اسلامی باشد نمی‌پذیرد.

حسین حسین‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت سفر رییس جمهور به نیویورک و سخنرانی رییس کابینه سیزدهم در مقر سازمان ملل اظهار کرد: سخنان رئیس جمهوری زبان گویای انقلاب و نظام بود و ایشان حقایق و مبانی نظام و کشور را از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل بخوبی تبیین کرد.

نماینده لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر رویکرد تهاجمانه برخی کشورها سبب شده جهان با حجم درهم تنیده و بی‌سابقه‌ای از تنش‌های حقوق بشری مواجه باشد؛ رییس دولت سیزدهم در سخنان خود این رویکرد را زیر سوال برد و به تبیین رویکرد تهاجمانه و استانداردهای دوگانه غرب در زمینه‌های مختلف پرداخت.

حسین‌زاده اضافه کرد: سخنان رییس جمهور در سازمان ملل مقتدرانه، کوبنده و شجاعانه بود و ایشان رویکردهای نظام را خیلی شفاف، صریح و بدون تعارف عنوان کردند.

وی موضع رییس جمهور در قبال برجام را نیز مقتدرانه و شجاعانه دانست و یادآور شد: رییس جمهور خروج آمریکا از برجام را نمونه کامل نقض عهد قلمداد کرد و با اشاره به عدم اعتمادسازی آمریکا و پایبند نبودن اروپا در این توافقنامه بین‌المللی با صراحت اعلام کرد که نظام جمهوری اسلامی اسنادی را که در تضاد با مبانی اعتقادی و رویه‌های ایرانی اسلامی باشد نمی‌پذیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به اعتقاد آیت‌الله رییسی، نظام جمهوری اسلامی با ایجاد همکاری و تعامل مشکلی ندارد اما این تعامل باید برپایه اقتدار، ارجمندی و عزت ملت ایران باشد.

وی با بیان اینکه آثار اتحاد از دیدگاه قرآن از مهم‌ترین و شاخص‌ترین عناصر زندگی بشر است، گفت: رییس جمهور در جریان سخنرانی در سازمان ملل با محکومیت اهانت به قرآن، مصحف شریف را به‌ روی دست برد و به آیاتی از قرآن که در آنها به وحدت جامعه اسلامی و اصول امت واحده اشاره شده تأکید کرد؛ به اعتقاد ایشان قرآن کلام خداوند و کتابی است که انسان را به عقلانیت، معنویت، اخلاق و حق باوری دعوت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha