۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبر: 85234778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۷ هزار نفری دانش‌آموزان استان یزد

۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبر: 85234778
افزایش ۱۷ هزار نفری دانش‌آموزان استان یزد

یزد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید ۱۷ هزار نفر افزایش پیدا کرده است گفت: امسال ۳۱۵ هزار و ۸۲۲ دانش‌آموز راهی کلاس درس می‌شوند.

"محمدکاظم رحیمی نژاد" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع دانش اموزان ۱۶۱ هزار و ۶۹ نفر (۵۱ درصد) پسر و ۱۵۴ هزار و ۷۵۳ نفر (۴۹ درصد) دختر هستند.

وی با بیان اینکه همچنین ۱۰ درصد دانش آموزان استان روستایی و بقیه شهری هستند، اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۸۴۰ کلاس درس در قالب در ۲ هزار و ۱۹۳ مدرسه برای سال تحصیلی دانش آموزان آماده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: همچنین ۲۴۶ هزار و ۹۴۰ دانش آموز در مدارس دولتی و ۶۸ هزار و ۸۸۲ نفر در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند و مجموعا هشت هزار و ۹۳۹ مدرسه دولتی و سه هزار و ۹۰۱ مدرسه غیردولتی برای دانش آموزان مهیا شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع دانش آموزان ۲۲ هزار و ۵۷۶ نفر در مدارس پیش دبستانی ، ۱۷۰ هزار و ۹۰۵ نفر در مدارس ابتدایی ، ۶۷ هزار و ۴۱۵ در مدارس متوسطه اول و ۵۴ هزار و ۹۲۶ نفر در مدارس متوسطه دوم مشغول به تحصیل می شوند.

رحیمی نژاد اضافه کرد: آمار کل دانش آموز یزد بدون احتساب دانش آموزان پیش دبستانی و بزرگسالان ۲۸۷ هزار و ۹۸۲ نفر است.

وی به نقل و انتقالات فرهنگیان اشاره کرد و گفت : در سال تحصیلی ۱۴۰۳_ ۱۴۰۲ ، ۲۴۴ نفر فرهنگی وارد استان و ۲۲۳ نفر خارج شدند.

۱۶ هزار فرهنگی، تعلیم و تربیت دانش آموزان استان یزد را عهده‌دار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha