نذورات امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برای اجرای طرح توسعه آن کافی نیست

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: نذورات امامزاده سید ابراهیم (ع) کفاف اجرای طرح جامع توسعه این مکان را نمی‌دهد و باید اعتبارات استانی و ملی در این زمینه اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، حجت‌‎الاسلام مختار کرمی روز پنجشنبه در نخستین آیین غبارروبی عمومی آستان امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، افزود: نذورات و هدایای مردمی این امامزاده در سال بالغ بر یک میلیارد تومان می‌شود که به حساب رسمی امامزاده واریز و با نظارت اوقاف و امور خیریه برای امور عمرانی و جاری و مراسم مختلف فرهنگی و مذهبی امامزاده صرف می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین قسمتی از این نذورات برای طرح جامع امامزاده اختصاص پیدا می‌کند که به نظر کارشناسان با توجه به نوسانات اقتصادی، کفاف اقدامات مهم و زیربنایی این حرم مطهر را نمی دهد و نیازمند اختصاص اعتبارات استانی و ملی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه اجرای طرح جامع امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: نذورات این مکان مقدس برای اجرای طرح جامع توسعه آن پاسخگو نیست بنابراین برای اجرای کامل این طرح نیازمند همیاری مسئولان دولتی و خیران هستیم، البته در راستای اجرای این طرح بحث سرویس‌های بهداشتی با هزینه ۲ میلیارد تومانی و بهسازی محوطه نیز در حال پیگیری و اجراست.

در این مراسم از پنج خادم پیشکسوت این امامزاده با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

آرامگاه امامزاده سید ابراهیم در داخل شهر زنجان در قبرستانی واقع در منتهی‌الیه سمت شرقی شهر قرار گرفته است.

بنای امامزاده ابتدا به سبک چهار طاقی بوده که گنبد زیبایی آن را پوشش می‌داد، در سال ۱۳۴۰ شمسی این مجموعه به جهت تبدیل به احسن برداشته شده و مجدداً منطبق بر بنای قدیمی نوسازی شده است.

گنبد از نوع تک پوششی بوده که با واسطه چهار گوشواره بر جرزها استوار و حدفاصل گوشواره‌ها و گنبد، هشت نورگیر تعبیه شده‌ است.

در حال حاضر امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان به عنوان یک مکان مذهبی میزبان رویدادهای فرهنگی و مذهبی متعددی است.

طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) هم اکنون در انتظار تایید کمیسیون ماده پنج است که پس از تصویب در قالب یک مجتمع فرهنگی ساخته خواهد شد و در قالب آن کتابخانه، موزه، سالن جلسات و زائرسرا نیز پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha