۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85235052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دفاع مقدس دفترچه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است

۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85235052
دفاع مقدس دفترچه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: تجربیات دوران دفاع مقدس، می‌تواند بهترین و به روزترین دفترچه تعلیم و تربیتی ویژه دانش‌آموزان ما باشد.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش تربت حیدریه افزود: دوران دفاع مقدس به جز مباحث جنگی و نظامی، با هزاران نکته و پیام اخلاقی همراه است.

وی بیان کرد: در آن دوران دشمن بیشتر حملات خود را به سمت عقبه نیروهای ما هدف گیری کرده و فرمانده کل قوا حضرت امام (ره) نیز تاکیدشان بر انجام برنامه‌های تعلیم و تربیتی و فرهنگی در کنار امور نظامی و دفاع بود.
فرماندار تربت حیدریه تاکید کرد: وقایع تلخ پارسال نشان داد، سن اغتشاشات در کشور پایین آمده و این بدان معناست که امروز نیز دشمن عقبه نظام را مورد آماج خود قرار داده‌ است، بنابراین برنامه آموزش و پرورش باید به سمت هدایت فکری و تربیت فکر و اندیشه دانش‌آموزان متمرکز شود.
کی پور در ادامه از بخشداران چهار بخش شهرستان تربت‌حیدریه خواست تا به عنوان "معین" آموزش و پرورش، نسبت به رفع مسایل و مشکلات مدارس مناطق شهری و روستایی خود اقدام کنند.

دفاع مقدس دفترچه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است

مشکل کمبود فضای آموزشی در تربت‌حیدریه مدیریت شد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه نیز از کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی به عنوان ۲ چالش اساسی و عمده نظام تعلیم و تربیت این خطه یاد کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و دو شیفته کردن مدارس، اکنون مشکل فضای آموزشی تقریبا رفع شده‌، اما در بحث نیروی انسانی مشکل همچنان وجود دارد.
حجت صالحی افزود: بر این اساس اکنون در مقطع ابتدایی با کمبود ۱۸۴ نیرو و در مقطع متوسطه با ۶۹ رشته آموزشی حدود ۱۲۰ نیرو کم داریم.
وی بیان کرد: با این حال سال تحصیلی جدید را با ۴۸ هزار دانش‌آموز در ۲۸۵ مدرسه آغاز می‌کنیم که از این تعداد ۶ هزار نفر کلاس اولی هستند.
مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه در ادامه گفت: حمایت از مدارس عادی دولتی، مهم‌ترین راهبرد و تکلیف امسال آموزش و پرورش است، این بدان معناست که به جز مدارس تیزهوشان، مدارس خاص مانند شاهد، خصوصی و نمونه توجیهی ندارند و باید حذف شوند.
مدیر پروژه مهر شهرستان تربت‌حیدریه نیز گفت: این پروژه شامل ۶ کارگروه با ۵۶ شاخص و با هدف آماده سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی تشکیل شده‌ است.
محمد محمودی در معرفی این ۶ کارگروه‌ افزود: عناوین این کارگروهها شامل سازماندهی، بهسازی منابع انسانی، نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، کارگروه مردمی سازی، کارگروه تبیین و تبلیغ و اطلاع‌رسانی، کارگروه تایید، صلاحیت ‌انتخاب و انتصاب مدیران، کار گروه نظارت و ارزیابی و نیز کار گروه آموزشی، تربیتی و تندرستی است.
وی همچنین بیان داشت: در کنار کمبود فضای آموزشی و معلم، امسال ۶۰ مدیر نیز بازنشسته شدند که مجبور به جا به جایی همکاران نیز شدیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha