۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85235065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یمنی‌ها قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشتند

۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبر: 85235065
یمنی‌ها قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشتند

تهران- ایرنا- یمنی‌ها با برگزاری یک رزمایش بزرگ نظامی با حضور نیروهای مختلف و نمایش انواع سلاح‌های پیشرفته در پایتخت یمن، قدرت خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری المسیره روز پنجشنبه نوشت: پایتخت یمن امروز شاهد برگزاری یک رزمایش عظیم نظامی در میدان سبعین به مناسبت سالروز پیروزی قیام ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) سال ۲۰۱۴ بود.

در این رزمایش، مقامات مختلف یمنی از جمله مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن و فرمانده کل قوای این کشور، اعضای این شورا، روسای پارلمان و شوراهای وزیران، قضایی و دادگاه عالی، نمایندگان مجلس، وزیران، استانداران و فرماندهان نظامی و پلیس حضور داشتند.

یگان های مختلف ارتش و نیروهای مسلح یمن درحالی در این رزمایش شرکت کردند که پیشاپیش آنها یگان مجروحان جنگ و تجاوز ائتلاف عربی-غربی علیه این کشور حرکت می کردند.

در این مانور نظامی، انواع سلاح های پیشرفته و راهبردی و جدید از جمله موشک های بالستیک، هوشمند در حوزه هوایی، دریایی و زمینی که بتازگی وارد سلاح رزم ارتش و نیروهای مسلح یمن شده است، به نمایش درآمد.

به نوشته المسیره، این بزرگترین رزمایش نظامی از زمان حمله ائتلاف سعودی آمریکایی به یمن از ماه مارس (اسفند/ فروردین) ۲۰۱۵ بشمار می رود.

این خبرگزاری در ادامه با جزییات به انواع سلاحی که در این مانور درمعرض نمایش گذاشته شد، پرداخته است.

موشک کروز دریایی سجیل با برد ۱۸۰ کیلومتر، موشک برق ۲ مخصوص دفاع هوایی با برد ۷۰ و ارتفاع ۲۰ کیلومتر و چند موشک جدید زمین به زمین مانند بدر ۴، قدس ۴، موشک های عقیل، طوفان، میون، تنکیل و ... از جمله جنگ افزارهای پیشرفته ای است که در رزمایش امروز در پایتخت یمن به نمایش گذاشته شده است.

المسیره در ادامه این گزارش آورده است که مانور نظامی امروز در یمن با رژه نوجوانان و جوانان پیشآهنگ این کشور آغاز شد و آنها در حالی که پرچم یمن و نماد قیام ۲۱ سپتامبر را حمل می کردند از مقابل جایگاه گذشتند.

برگزاری آیین های محلی و فولکور بعنوان نمادهای عمیق از فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر ائتلاف سعودی آمریکایی از دیگر بخش های قابل توجه این رزمایش بود.

به گزارش ایرنا، در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳)، مردم یمن به دلیل بی ‌کفایتی دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در اداره امور کشور، دست به یک سلسله اعتراضات زدند که در نهایت در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ (۳۰ شهریور ۹۳)، مردم با همراهی جنبش انصار الله وارد شهر صنعا شدند و با در دست گرفتن قدرت، منصور هادی را برکنار کردند.

کشور یمن درحالی نُهمین سال جنگ را پشت سر می‌گذارد که گزارش‌های بین المللی از نیاز حدود ۲۲ میلیون شهروند یمنی به کمک‌های انسانی فوری در نتیجه تداوم جنگ و محاصره این کشور خبر می‌دهد و بحران کنونی یمن را بزرگترین بحران کنونی جهان ارزیابی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha