رئیس جمهور در سازمان ملل غرب را به چالش کشید

زاهدان- ایرنا- نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت‌های رئیس جمهور در سازمان ملل در راستای بیان سیاست‌ها و استراتژی‌های کشور بود ایشان دنیای غرب را به چالش کشید که به هر حال هنوز به دنبال سلطه‌گری هستند. 

فدا حسین مالکی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در رابطه با سخنرانی رئیس جمهور در صحن عمومی سازمان ملل اظهارکرد: سازمان ملل معمولاً در سالی یک بار این مجمع را برگزار می‌کند که این فرصت بسیار مهمی است که کشورها بتوانند سیاست‌ها و استراتژی‌های کشور خود را به دنیا بیان کنند.

وی بیان کرد: آمریکایی ها و اسرائیلی‌ها در حالی به دنبال سلطه گری هستند که دنیای امروز آن را پذیرش ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور در این سخنرانی برائت خود را از هر نوع جنگ و خونریزی که در دنیا باشد بویژه علیه مظلومین اعلام کرد و گفت ملت ایران به مدد انقلاب اسلامی بیشترین روشنگری را در برانداختن نقاب از چهره سلطه‌گران داشته است.

وی اظهارکرد: یکی از مواردی که در سخنرانی رئیس جمهور مورد توجه قرار گرفت واکنش ایشان به اهانت و توهین به قرآن بود که چندی قبل در کشورهای اروپایی که خودشان را مهد تمدن می‌دانند انجام شده است.

مالکی گفت: رئیس جمهور با بیان خود به حاضران فهماند که قرآن به هیچ عنوان سوختنی نیست بلکه قرآن مشعل فروزان الهی است که می‌تواند دنیا را هدایت کند.

وی با اشاره به اینکه پس از صحبت های رئیس جمهوری موضوع اهانت به قرآن بازتاب بسیار خوبی داشته است عنوان کرد: پس از آن اردوغان و امیر قطر با الفاظ تند به کسانی که به قرآن اهانت کردند و کشورهایی که از این افراد حمایت کردند معترض شدند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: استراتژی ایران در موضوعات مختلف سیاسی از جمله تنش زدایی با کشورهای همسایه، ارتباط دیپلماسی سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه منطقه از موضوعات مهمی بود که از طرف رئیس جمهور در سازمان ملل مطرح شد.

وی بیان کرد: برخی ها از سخنان رئیس جمهور عصبانیت‌های خاص خودشان را داشتند که با مشاهده حرکت زشت سفیر رژیم صهیونیستی که در واقع مورد تمسخر همه حاضرین و ملت‌ها قرار گرفت این امر بر همگان محرز شد.

مالکی افزود: اقدام سفیر رژیم صهیونیستی نهایت ضلالت و زبونی اسرائیلی‌ها را نشان داد که مسوولان امنیتی نیویورک در زمان سخنرانی رییس جمهور کشورمان وی را از سالن بیرون انداختند.

وی به ملاقات‌هایی که رئیس جمهور در این سفر با روسا، رهبران و هیات های کشورهای مختلف داشت اشاره کرد و گفت: در بین این ملاقات‌ها چند ملاقات جالب بود که یکی از آنها ملاقات با اندیشمندان مراکز تحقیقی و سیاسی جریانات سیاسی آمریکا بود که در آنجا برخی از ذهنیت‌هایی که در مورد جمهوری اسلامی ایران وجود داشت برطرف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha