ریل گذاری جدید در حوزه آموزش بسترساز ثبات اقتصادی شده است

تبریز- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ریل گذاری جدید در حوزه آموزش موجب ثبات اقتصادی شده و جهت گیری جامعه با هدایت نظام جمهوری اسلامی در وضع مطلوبی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز سنجش و صلاحیت حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند بسترساز سعادت انسان و زمینه‌ساز کسب روزی حلال باشد مراکز آموزش و فنی و حرفه‌ای است.
وی با بیان اینکه مهارت، دانش تحول زاست، افزود: اگر مهارت و دانش با یکدیگر همراه شوند به طور قطع به اهداف مد نظر اقتصاد مقاومتی خواهیم رسید.
مرتضوی ادامه داد: مهارت همچنین بسترساز صدور نیروی انسانی و دانش فنی در جای جای دنیاست.
وی افزود: در بیشترها انبوهی از ثروت وجود دارد که به دلیل نداشتن مهارت و دانش لازم این ثروت‌ها یا به غارت می‌روند یا دست نخورده باقی مانده است.
وی به مجموعه اقدامات دولت در زمینه آموزش مهارت، اشاره کرد و گفت: این اقدامات در رشد تولید، ثبات اقتصادی و افزایش اشتغال به وضوح می‌توان دید.
مرتضوی ادامه داد: دهه ۱۴۰۰ را با ثبات اقتصادی آغاز کرده‌ایم و در سه ماهه نخست امسال رشد اقتصادی کشور با نفت ۶.۲ و بدون نفت ۵.۲ درصد شده که دستاورد بزرگی است.
وی ادامه داد: آموزش محقق شود و به درستی ارائه شود بهره‌کشی از نیروی کار نیز از بین می‌رود چرا که انسان صاحب مهارت قدرت مذاکره و فنی بالایی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha