۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۵۹
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85235349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرامیداشت چهل‌وسومین سالروز آغاز جنگ تحمیلی در حرم حضرت معصومه برگزار شد

قم- ایرنا - آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و چهل‌وسومین سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران پنجشنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم، خانواده شهدا و ایثارگران، روحانیان و برخی شخصیت‌ها و مسئولان در شبستان امام‌ خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که با ذکر مصیبت و قرائت دعای پرفیض کمیل همراه بود یکی از استادان حوزه علمیه قم طی سخنانی اظهار کرد: از زمان جنگ تا به امروز کتاب‌های زیادی نوشته شده، راویان روایت کردند، هنرمندان فیلم ساختند و شاعران نیز شعر سروده‌اند اما آن چه که امروز از دفاع مقدس می‌بینیم، قطره‌ای از اقیانوس ارزش‌های موجود در این دوران است.

حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری افزود: هنوز آن گونه که شایسته است برای تبیین این ارزش‌ها، اقدامی صورت نگرفته است.

آقامیری در بخشی دیگر از سخنانش همچنین هدف اصلی دشمن از تهاجم به کشور را از بین بردن انقلاب اسلامی دانست و گفت: با اسنادی که توسط دستگاه‌های استکباری انتشار پیدا کرد، معلوم شد، مساله مرز آبی اروند برای حمله به ایران بهانه‌ای بیش نبوده و مهمترین علت این جنگی که بر علیه مردم ما رخ داد، ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی بوده‌است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در جنگ هشت ساله، تمام جبهه حق در برابر تمام جبهه باطل قرار گرفت، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ کشور جهان در این جنگ از طراحی نظامی گرفته تا تسلیحات نظامی، نیروی نظامی، پول و امکانات به صدام یاری رساندند.

وی اضافه کرد: در مقابل جبهه کفر و مستکبران دنیا مردمی بودند که حقیقتی را فریاد می‌زدند و پای آن نیز ایستاده و حتی حاضر بودند جان خود را فدا کنند.

این مدرس حوزه یادآور شد: جنگ عراق علیه ایران صرفا برای یک مرز جغرافیایی نبود، البته این موضوع آن موقع مطرح شد، برخی‌ها نیز در داخل کشور موضع گرفتند اما به مرور زمان که بعضی از اطلاعات منتشرگردید، معلوم شد که مبنا و اساس جنگ تحمیلی برای شکست دادن انقلاب اسلامی بوده‌است.

حجت الاسلام آقامیری همچنین بیان داشت: صدام؛ جنایتکار بود، ولی در اصول نظامی آدم احمقی نبود که بخواهد با آبروی نداشته‌اش بازی کند و رسما اعلام کرد سه روز دیگر خوزستان و یک هفته بعد هم تهران هستیم، اولین گلوله خمپاره را هم خودش به سمت ایران شلیک و فیلم آن را هم منتشر کرد.

وی اظهار کرد: طراحی جنگ عراق بر ضد ایران یک طراحی یکی، دو روزه نبود، کاملا آماده بودند و با حساب و کتاب به میدان آمدند، چون می‌دانستند اگر این انقلاب تثبیت شود دیگر کسی حریف آن نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این نکته که جنگ تحمیلی منحصر به عراق نبود بلکه ما از ۱۵ کشور اسیر داشتیم، گفت: اگر یک لشکرشان منهدم می‌شد، در کمترین بازه زمانی ۲ برابر توان آن لشکر را ایجاد می‌کردند.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در زمان دفاع مقدس، بیشتر مناطق کشور درگیر مساله جنگ با منافقان و معاندان بود و شرایط خاصی را داشتیم خاطرنشان کرد: نسل جوان باید با حوادثی که در آن دوران به وقوع پیوست، آشنا شوند.

آقامیری در بخش پایانی سخنان بیان کرد: در سال‌های جنگ، مردم ایران از نظر اقتصادی، وضعیتی به مراتب سخت‌تر از امروز را پشت سرگذاشتند، ولی متاسفانه گفته نمی‌شود و خیلی از جوانان نیز این حرف‌ها را نشنیدند و واقعیت‌های جنگ تحمیلی را نمی‌دانند، گوشه و کنار کشور آشوب بود ولی جوان‌هایی بودند که ایستادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha