۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۳
کد خبر: 81770312
T T
۰ نفر
دفاع مقدس آزمون موفقيت آميز ملت ايران در دفاع از كيان و ارزش هاي اسلامي بود

اروميه - ايرنا - همرزم شهيد چمران و فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس آزمون موفقيت آميز ملت ايران در دفاع از كيان و ارزش هاي اسلامي بود.

نصرالله اسد الهي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: برخلاف تبليغات شوم دشمنان دفاع مقدس براي صيانت از ارزشهاي اسلامي و استقلال وطن بود چرا كه كشورگشايي و قتل و غارت در قاموس رزمندگان ما وجود ندارد.
وي اظهار كرد: بر خلاف تبليغات منفي دشمنان ايران اسلامي، دفاع مقدس، جنگ اسلام با اسلام و جنگ براي خاك نبود بلكه مبارزه اي براي دفاع از كيان اسلامي و ارزشهاي انقلاب به شمار مي رفت.
همرزم شهيد چمران اضافه كرد: زماني كه راه اندازي جنگ هاي داخلي در ايران بي نتيجه ماند و قوميت ها به هويت دشمن پي بردند و همچنين كودتا نيز با هوشياري ارتش عملي نشد، دشمنان دست به طراحي جنگ تحميلي زده و با تحريك صدام او را وارد جنگ عليه ايران كردند.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: «دشمنان وقوع جنگ را طراحي كرده بودند و صدام نيز از چنين جنگي با خبر بود بنابراين هدف آنها از اين جنگ، جنگ طولاني مدت نبود بلكه جنگ كوتاهي بود كه در عرض سه روز تا يك هفته، شاهد سقوط نظام اسلامي و انقلاب باشند.»
وي افزود: آنها چنان به پيروزي در اين جنگ اميدوار بودند كه پيش بيني كرده بودند در عرض سه روز پايتخت ايران را به سيطره خود مي آورند اما شجاعت ملت ايران و رهبري امام راحل اين آرزوي آنان را نقش برآب كرد.
فرمانده گروه چهارده معصوم (ع) اظهار كرد: «صدام قبل از آغاز جنگ به برژينسكي گفته بود بايد نسل شيعه را از روي زمين بردارم و برژينسكي در جواب اين گفته صدام اظهار كرده بود نيمي از نيروهاي لشكر تو را شيعيان تشكيل مي دهند در اين صورت تو هم تلفات خواهي داد كه صدام حسين اعلام كرده بود اين بهترين فرصت است كه شيعيان هردو طرف كشته شوند.»
وي با بيان اينكه جنگ تحميلي به اعتقاد تحليگران نظامي جهان يكي از پيچيده ترين و طولاني ترين جنگ هاي جهان است، گفت: در اين جنگ پيچيده رزمندگان ايراني از دستيابي به گلوله و اسلحه مورد نياز خود در بسياري از مواقع ناتوان مي ماندند در حالي كه دشمن مجهز به پيشرفته ترين سلاحهاي جنگي بود.
اسدالهي افزود: اتحاد نيروهاي مسلح اعم از ارتشي، سپاهي و بسيجي و حمايت بي نظير مردم باعث شد در شرايطي كه جبهه اسلام با كمترين نيروهاي نظامي مواجه بود و بسياري از افسران ارشد ارتش بازنشسته يا بركنار شده بودند، رزمندگان اسلام با حداقل امكانات به جنگ تمام عيار با دشمن بپردازند.
وي ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبي براي بازخواني هشت سال دفاع مقدس و تبيين ابعاد مختلف آن براي نسل امروز است، اين هفته بايد همواره برگ زرين تاريخ ايران اسلامي باشد و اجازه داده نشود اين جنگ نابرابر و حقابق آن از ذهن ها پاك شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا پس از فتح خرمشهر صلح برقرار نشد، گفت: در آن موقع هنوز بخش هايي از خاك كشور همانند مهران و نفت شهر در دست دشمن بود و پذيرش صلح در حقيقت فرصت دوباره دادن به دشمن بود تا بار ديگر خود را تقويت كرده و به ميدان بيايد.
همرزم شهيد چمران ادامه داد: هنوز تحليلگران غربي در تحليل دفاع مقدس ايران ناتوان مانده اند و از پذيرش توان نظامي ايران با دست هاي خالي در آن دوران عاجر هستند.
اسدالهي با اشاره به اثرگذاري قابل توجه پيروزي هاي كشورمان در دوران دفاع مقدس اظهار كرد: به واسطه دفاع مقدس است كه امروز ايران اسلامي به جايگاه رفيع دست يافته و در منطقه حرف اول را مي زند.
به گزارش ايرنا جنگ عراق با ايران طولاني‌ترين جنگ متعارف در قرن بيستم و دومين جنگ طولاني اين قرن پس از جنگ ويتنام بود كه نزديك به هشت سال به طول انجاميد. جنگ به صورت رسمي در 31 شهريور 1359 آغاز شد. در اين روز درگيري‌هاي پراكنده مرزي دو كشور با يورش همزمان نيروي هوايي عراق به 10 فرودگاه نظامي و غيرنظامي ايران و تهاجم نيروي زميني اين كشور در تمام مرزها به يك جنگ تمام عيار تبديل شد. براساس اين گزارش. اين جنگ در نهايت پس از هشت سال در مرداد 1367 با قبول آتش‌بس از سوي دو طرف خاتمه يافت.
2077/8135/2093
۰ نفر