۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85235603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاشینیان: با وجود وضعیت متشنج قره‌باغ، امید برای تغییر مثبت وجود دارد

تهران-ایرنا- «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان امروز (جمعه) اعلام کرد که با وجود وضعیت به شدت متشنج و ادامه بحران انسانی در قره باغ کوهستانی، اما امیدها برای تغییری مثبت در این منطقه وجود دارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از تارنمای مدیامکس ارمنستان، پاشینیان در جلسه کابینه این کشور تصریح کرد: ساکنان شهرک‌های قره باغ کوهستانی می‌توانند فرصتی واقعی برای بازگشت به خانه‌های خود داشته باشند.

نخست وزیر ارمنستان ادامه داد: علاوه بر این، به احتمال زیاد امروز یک بسته بزرگتری از کمک‌های بشردوستانه به قره باغ کوهستانی وارد می‌شود.

بر پایه این گزارش، پاشینیان توضیحات بیشتری درباره اینکه این کمک‌های بشردوستانه از کجا وارد آرتساخ می‌شود، ارائه نکرد.

نیکول پاشینیان سخنان خود در روز ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) را تکرار کرد و گفت: «هیچ تهدید مستقیمی علیه جمعیت غیرنظامی قره باغ کوهستانی وجود ندارد.»

وی همچنین خاطرنشان کرد که «وضعیت قره باغ پویا است و هر زمان می‌تواند تغییر کند.»

نخست وزیر ارمنستان افزود: بر این باوریم که هموطنان ما در قره باغ می‌توانند در صورت غیرممکن شدن اقامت‌شان در این منطقه، به ارمنستان نقل مکان کنند.

وی اظهار داشت: هدف ما بیرون کردن ارامنه از قره باغ کوهستانی نیست. باید هر کاری برای هموطنانمان انجام دهیم تا بتوانند بدون ترس و با عزت در خانه‌های خود زندگی کنند.

به گزارش ایرنا، به تازگی هزاران نفر از مردم ارمنستان در خیابان‌های ایروان تظاهرات کرده و خواستار استعفای نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور شدند.

معترضان در بحبوحه تحولات قره باغ تظاهرات ضددولتی را از سر گرفته و خواستار کناره گیری پاشینیان شدند. آنها علیه نخست وزیر این کشور شعار دادند.

دور تازه تنش‌های نظامی در قره‌باغ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) آغاز شد. باکو اعلام کرد که در این منطقه یک عملیات «ضدتروریستی» را آغاز کرده و خروج نیروهای نظامی ارمنستان از قره‌باغ را خواستار است. ارمنستان اعلام کرد که هیچ نیرویی در قره‌باغ ندارد و اقدام باکو را «تهاجم گسترده» خواند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha