۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85235755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازگشت آموزش و پرورش آستارا به دوران طلایی‌اش نیاز به همیاری مردم دارد

آستارا- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: این مجموعه در دهه‌های گذشته به واقع یک دوران طلایی را سپری کرده اما متاسفانه الان از دوران فاصله دارد که برای بازگشت به دوران طلایی گذشته‌اش نیازمند همیاری و کمک مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیژن خالقوردی‌پور روز جمعه در مصلی آستارا در جمع نمازگزاران تشریح کرد: اگر بخواهیم آموزش و پرورش به آن روزهای طلایی نزدیک شود، با این بودجه‌هایش، سهمش در تولید ناخالص در قانون پنج ساله توسعه نمی‌تواند این کار را انجام دهد و نیاز به کمک مردم دارد.

وی افزود: همین موضوع در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مشخص شده و به جای موضوع مدیریت آموزش و پرورش، مساله حاکمیت مطرح شده است و حاکمیت در جایی مطرح می‌شود که مقبولیت خود را از مردم بگیرد و بنابر این دست یاری به سمت مردم فرهنگ‌دوست و متدین آستارا دراز می‌کنیم تا در این امر خیر مجموعه را یاری کنند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا بیان کرد: در این راستا نیز برخی اقدام‌ها انجام شده که از جمله اجرای طرح شهید عجمیان است که قرار بود بر اساس این طرح ۱۵ باب از مدرسه‌های محروم دوباره بازسازی و شاداب‌سازی شوند که این کار انجام گرفت.

وی اضافه کرد: دریافت ۱۸ جلد سند مالکیت به نام آموزش و پرورش آستارا در حالی که بیشتر اداره‌ها و مدرسه‌ها فاقد سند بودند، در این دوره مدیریتی به عنوان یکی از اولویت‌ها قرار گرفت که در سطح استان بی‌سابقه بوده است.

خالقوردی‌پور عنوان کرد: یکی از این سندها مربوط دبیرستان حضرت امام علی (ع) بود که هفت سال پیش سندش به نام یک شخص حقیقی صادر شده و در آن زمان هیچ اعتراضی از سوی آموزش و پرورش انجام نشده بود که با همکاری معاونت حقوقی آموزش و پرورش آستارا و دادگستری نسبت به دریافت سند جدید اقدام شد.

وی با اشاره به بهسازی کانون و محوطه سالن اجتماعات فرهنگیان، اظهار کرد: حصارکشی و دیوارکشی مدرسه باهنر که ۱۲ سال با منابع طبیعی مشکل داشت، پیگیری و مشکل برطرف گردید و یک هزار متر هم در بحث محوطه‌سازی به مدرسه اضافه شد.

مدیر آموزش و پرورش آستارا ادامه داد: یک دفتر مشاوره نیز در محوطه کانون در دست راه‌اندازی داریم که هم کمک‌رسانی به دانش‌آموزان، فرهنگیان و مردم و هم درآمدزایی برای آموزش و پرورش دارد و ۲ پیشنهاد نیز برای راه‌اندازی درمانگاه و موزه فرهنگیان داریم.

وی یادآور شد: توسعه هر کشوری از طریق آموزش و پرورش بوده و بالندگی آموزش و پرورش، بالندگی کشور است که باید در این راستا دست به دست هم دهیم تا شهر، استان و کشور ما توسعه پیدا کند.

مجموعه آموزش و پرورش آستارا ۱۵۸ باب مدرسه، ۱۸ هزار و ۱۰ نفر دانش‌آموز، یک هزار و ۲۰ کارمند و یک هزار و ۸۰۰ بازنشسته دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha