طرح احداث جاده "الیگودرز به گلپایگان" در قانون بودجه کشور ردیف گرفت

خزم آباد- ایرنا- نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، مطالعه و احداث جاده "الیگودرز به گلپایگان" به عنوان یک پروژه ملی در قانون بودجه کشور ردیف گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا،"محمد خدابخشی" روز جمعه با اشاره به بازدید میدانی "سید مهدی نیازی" سرپرست معاونت تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور و بازدید از برخی پروژه های عمرانی در حال اجرا در این شهرستان، اظهار کرد:‌ پروژه احداث جاده الیگودرز به گلپایگان در مجموع ۱۷.۳ کیلومتر بوده که طول قطعه یک این پروژه ۸.۳ کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار این پروژه شرکت "بهاران بتن فراگیران" است، عنوان کرد: عملیات احداث این پروژه با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در اردیبهشت ماه امسال آغاز شد.

خدابخشی عنوان کرد: مبلغ قرارداد پیمانکار برای احداث قطعه اول این پروژه هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال است که طبق برنامه ریزی انجام شده، ظرف مدت ۲۴ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بازدید سرپرست معاونت تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه احداث باند دوم جاده الیگودرز به داران، بیان کرد: امروز همچنین از پروژه احداث زیرگذر شول آباد بازدید شد که درخصوص تامین اعتبار این پروژه نیز قول مساعد داده شد.

وی افزود: طول مسیر اصلی، رمپ و لوپ های این زیرگذر بیش از ۴.۵ کیلومتر است.

خدابخشی عنوان کرد: امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز این طرح ها، پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در شهرستان از رونق و شتاب بهتری برخوردار شوند.

به گزازش ایرنا، از گذشته تا کنون مردم الیگودرز با شهرستان های خوانسار و گلپایگان مراودات زیادی داشته اند و سکونت بسیاری از شهروندان آنها در الیگودرز و بالعکس، تردد بسیار زیاد بین این شهرستان ها را موجب شده است.

جاده جدید، مسیری کوتاه تر بوده و باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و وقت افرادی خواهد بود که در این مسیر تردد خواهند داشت.

با کاهش مسافت بین شهرستان های الیگودرز، خوانسار و گلپایگان، جاذبه های گردشگری خوانسار و گلپایگان در دسترس مردم الیگودرز و بالعکس قرار خواهد گرفت.

احداث محور مذکور باعث خروج نقاط جمعیتی چون گندمینه، هنده از بن بست گردیده و سبب انتقال بخشی از بار ترافیکی مسیر الیگودرز - خمین - گلپایگان با طول ۹۷ کیلومتر به این مسیر می گردد و روستاهای واقع در محور مذکور در مسیر توسعه قرار می گیرند.

علاوه بر چشم انداز زیبای طبیعی منطقه طول مسیر، با ۲۶ کیلومتر کاهش مسیر الیگودرز - گلپایگان، این مسافت به ۷۱ کیلومتر کاهش یافته و تردد روزانه ۲ هزار خودرو برای ترافیک محور مذکور پیش بینی شده است.

راه دسترسی و حمل و نقل گردشگری یکی از عمده ترین زیر ساختهای توسعه پایدار است. اجرای طرح مذکور ( به طول ۱۷/۳ کیلومتر) با رعایت ملاحظات زیست محیطی خواهد بود و تاییدیه زیست محیطی در سطح ملی و نیز تاییدیه پدافند غیرعامل در این خصوص صادر گردیده است.

این مسیر از شمال شرقی روستای گندمینه شروع و به روستای هنده منتهی میگردد مسیر فوق عمدتا از مناطق تپه ماهور و کوهستانی و در برخی از نقاط کنار رودخانه با چشم انداز گردشگری عبور می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha