منطقه نیازمند روابط قاهره - تهران در سایه پیوندهای کهن فرهنگی و تاریخی آنها است

تهران- ایرنا- «فکری سلیم» استاد و کارشناس مصری مطالعات ایران گفت که وضعیت منطقه نیازمند روابط بین قاهره و تهران در سایه پیوندهای کهن فرهنگی و تاریخی است و دو کشور مستحق برخورداری از روابط طبیعی هستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سلیم در گفت وگو با پایگاه «العربی الجدید» افزود: مهمترین محور بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار چهارشنبه گذشته «سامح شکری» وزیر خارجه این کشور با «حسین امیر عبداللهیان» همتای ایرانی این بود که در این دیدار، روابط دوجانبه و ارزیابی مولفه های تعیین کننده روابط واقعی که بنیان یک گفت وگوی جدی برای عادی سازی روابط مصر و ایران را می گذارد، بررسی شد.

وی تاکید کرد: مصر برای عادی سازی روابط با هیچ کشوری در جهان مانعی نمی بیند؛ چه برسد به یک کشور همسایه و اسلامی نظیر ایران.

سلیم ادامه داد: از ایران خواسته شد که دخالت مثبت در حل بحران یمن و نزدیک کردن رویکردها برای حل این بحران و همچنین سوریه و عراق داشته باشد.

این استاد مصری اضافه کرد: بیانیه وزیر خارجه مصر نشان می‌دهد که ایران تمایل به ایجاد روابط طبیعی با مصر دارد و اکنون ابتکار عمل خوبی در خصوص حسن نیت تهران وجود دارد، از جمله انتخاب «عبدالرضا بن علی» به عنوان رایزن فرهنگی جدید ایران در قاهره که فعالیت‌های او نشان دهنده رویکرد ایران برای از سرگیری روابط با مصر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha