۴۸۵ مدرسه سنگی و ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۸۵ مدرسه سنگی و ناایمن در استان وجود دارد که می طلبد کمک ها بیشتری در خصوص تخصیص اعتبارات برای برچیده شدن این مدارس ناایمن و سنگی به آموزش و پرورش شود.

به گزارش ایرنا، سید علی احمدزاده روز شنبه در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش در یاسوج اظهار کرد: سرعت عمل در ساخت و ساز مدارس استان مطلوب است اما با توجه به وجود بحران فضای آموزشی در مناطق شهری نیامند توجه بیشتر هستیم.

وی افزود: از محل سفر دوم رئیس جمهور به استان تقریبا ۱۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه، تجهیز و تکمیل مدارس استان اختصاص یافته است که از این مبلغ چهار هزار میلیارد ریال آن برای برچیده شدن مدارس سنگی و ناایمن اختصاص خواهد یافت.

احمدزاده تصریح کرد: با آینده نگری و برنامه ریزی باید مشکلات و کمبودهای مدارس استان رفع شوند و پروژه های جدید تعریف شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی نیز گفت: سه مقوله تحصیل، تهذیب و ورزش مورد تاکید مقام معظم رهبری برای دانش آموزان است که می طلبد هر دانش آموز با برنامه ریزی مناسب در سال تحصیلی از این مقوله ها بهره مند شود.

علیرضا عبدی افزود: امسال آموزش و پرورش «همه یک صدا ایران، مدرسه قوی، ایران قوی» است و راه قوی شدن ایران توجه به آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: دانش آموزان امید آینده ایران هستند و به پشتوانه آن ها ایران به قله های رفیع دست خواهد یافت.

آمار باسوادی کشور برای سنین ۱۰ تا ۴۹سال قریب به ۹۸درصد است و این روند رو به رشد بوده است.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شهرستان بویراحمد مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، دومین شهرستان مهاجر پذیر کشور است که کمبود فضای آموزشی به معضل اساسی در آن تبدیل شده است.

مهدی روشنفکر افزود: چنانچه چاره اندیشی های لازم در خصوص تامین این کمبود ها صورت نگیرد در آینده نزدیک این شهرستان مشکلات جدی تری پیدا خواهد کرد.

بیش از نیمی از جمعیت دانش آموزی استان در شهرستان بویراحمد مشغول تحصیل هستند اما به لحاظ فضای آموزشی کمبود شدید وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویزاحمد و امام جمعه یاسوج نیز گفت: بهترین راه برای انسان، دانش آموزان و کشور این است که با نگاه به آرمان‌های اخلاقی، الهی و توحیدی جامعه را بسازند.

آیت الله سید نصیر حسینی افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که باید دانش آموزان آن در شأن و منزلت اسلام، قرآن، شهدا، ارزش‌های دینی و الهی و همچنین در شأن حکومت فراگیر حضرت مهدی موعود (عج) تربیت شوند.

وی رسالت آموزش و پرورش را در این مسیر بزرگ و حساس دانست و تاکید کرد: معلمان، مدیران و دانش آموزان نیز در این راستا رسالت خطیری بر عهده دارند. آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: بهترین راه برای انسان، دانش آموزان و کشور این است که با نگاه به آرمان‌های اخلاقی، الهی و توحیدی جامعه را بسازند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تربیت و تحصیل را در این مسیر ارزشمند دانست و ادامه داد: هدایت تحصیلی و آرمانی دانش آموزان نیز باید در این راستا باشد.

وی تصریح کرد: باید خداوند متعال را شاکر باشیم که در جامعه و مکتبی زندگی می‌کنیم که آرمان‌ها و اهداف آن الهی هستند. امروز در جامعه الهی و ولایی تحت ولایت فقیه فقاهت قرآنی و الهی زندگی می‌کنیم را بدانیم.

مشکلات تراکم دانش آموزی در شهرها بخصوص در بویراحمد جدی بوده چرا که ۶۷ درصد دانش آموزان استان درشهرها هستند و ۳۲ درصد فضای آموزشی در شهرها می باشد.۳۳ درصد دانش آموزان استان در روستاها هستند و ۶۸ درصد فضای آموزشی استان در روستاها قرار دارد و این نابرابری مشکلات عدیده ای را برای آموزش و پرورش استان ایجاد کرده است.

امروز در اول مهر سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ تعداد ۱۷۲ هزار دانش آموز در بیش از سه هزار فضای آموزشی سال تحصیلی را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha