طرح پایش سلامت جانبازان زنجانی آغاز شد

زنجان - ایرنا - سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان بیش از هفت هزار جانباز دارد، گفت: طرح پایش سلامت جانبازان زنجانی از امروز /شنبه/ آغاز شد.

عباس برزگر روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس برگزاری یادواره‌های شهدا در شهرها و روستاهای استان است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح سپاس و دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه عکس شهدای دفاع مقدس در محل اقامه نماز جمعه، مدارس، مساجد و برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اجرای طرح بیعت با همکلاسی آسمانی همزمان با بازگشایی مدارس، اضافه کرد: این برنامه با حضور مقامات استانی و مدیرکل بنیاد شهید، معاونت‌ها، روسای بنیاد شهرستان‌ها و کارکنان بنیاد، با همراه داشتن گل و شیرینی در مدارس استان و نواختن زنگ ایثار همزمان با هفته دفاع مقدس و روز بازگشایی مدارس، معرفی و خواندن زندگینامه و وصیت‌نامه یک شهید در هر مدرسه و قرائت قسم‌نامه و بیعت با شهدا توسط دانش‌آموزان با هماهنگی آموزش و پرورش استان اجرا شد.

برزگر ادامه داد: اجرای پویش نامه‌ای به همکلاسی شهیدم، دعوت از والدین شهدا جهت حضور در مراسم نواختن زنگ ایثار در همه شهرستان‌ها، برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی ویژه ایثارگران و جانبازان، اجرای طرح پایش سلامت والدین شهدا و جانبازان طی هفته دفاع مقدس از سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح دارویار و تحویل دارو درب منزل برای اقشار آسیب پذیر جامعه ایثارگران شامل جانبازان ۷۰ درصد، والدین و همسران شهدای بالای ۷۵ سال، ایثارگران مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج و واکسیناسیون ایثارگران استان نیز در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: برگزاری کلاس تحکیم خانواده توسط اداره مشاوره و مددکاری بنیاد شهید، حضور در برنامه رژه نیروهای مسلح و دعوت از جانبازان جهت حضور در این مراسم، ارسال وصیت‌نامه شهدا به تمامی دستگاه‌ها به صورت روزانه، مشارکت با هیات مذهبی استان برای برگزاری مراسم مناسبتی از سایر برنامه‌های این اداره کل به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: طرح " آغاز مدرسه با همکلاسی شهیدم " در مدارس شاهد استان زنجان، مسابقه روزنامه دیواری شهدا در همه مدارس سطح استان و تجلیل از برگزیدگان، معرفی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس بومی استان زنجان در فضای مجازی، دعوت از نویسندگان و هنرمندان جهت تولید آثار فاخر با موضوع شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس، ارائه اسناد، محتوا و آثار تولید شده جهت بهره‌مندی فعالان حوزه فرهنگی و امور اجتماعی در سطح استان نیز در شهرستان‌ها اجرایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha