۲ سوال استاندار خراسان جنوبی از دانش‌آموزان + فیلم

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی بعد از نواختن زنگ مهر و مقاومت در یکی از مدارس دخترانه شهر بیرجند با حضور در کلاس درس، ۲ سوال از دانش‌آموزان مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین بازگشایی مدارس خراسان جنوبی و نواختن زنگ مهر و مقاومت امروز (شنبه اول مهر) با حضور نماینده وزیر آموزش و پرورش، استاندار خراسان جنوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، جمعی از مدیران و فرهنگیان در دبیرستان دخترانه سمانه بیرجند برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی با حضور در یکی از کلاس‌های درس این مدرسه، ۲ سوال را روی تخته سیاه نوشت و از دانش‌آموزان خواست به آنها پاسخ دهند.

سوال اول این بود «کدام کشور در دنیا در فضاهای مجازی و رسانه‌ها به موضوع حقوق زنان می‌پردازد؟ و سوال دوم اینکه کدام کشور در دنیا بیشترین و بزرگترین زندان زنان و مادران را دارد؟

دانش‌آموزان در پاسخ به هر ۲ سوال گفتند «آمریکا».

جواد قناعت در تشریح این ۲ سوال و پاسخ‌های ارائه شده، گفت: آمریکا با پرداختن به مسایل زنان در فضای مجازی و رسانه‌ها قصد دارد به دنیا ثابت کند که بهترین نسخه ها را برای آزادی زنان پیچیده و زنان دنیا اگر می خواهند سعادتمند شوند باید آموزه های دینی، ملی، منطقه ای خود را کنار گذاشته و به این نسخه توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد آمریکا بیشترین و بزرگترین زندان های زنان و مادران را دارد، ادامه داد: این موضوع با ادعای بهترین نسخه برای آزادی زنان در تناقض است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مشاهده می‌کنیم علیرغم اینکه آمریکا ظاهرا در فضای مجازی به موضوع زنان می پردازد و می‌خواهد که جوامع برای تعالی و پیشرفت از نسخه آمریکایی استفاده کنند اما بیشترین و وسیع ترین زندان را برای زنان و مادران دارد.

وی اضافه کرد: از پاسخ‌های خوبی که دانش آموزان دادند خوشحالیم که دانش آموز امروز از آگاهی و بصیرت خوبی برخوردار است و این مسئله نشان می‌دهد آمریکایی‌ها بیشترین ضعف را درخصوص زنان و خانواده دارند.

قناعت با تاکید بر اینکه آمریکا در زمینه فروپاشی خانواده ها بیشترین مشکلات را دارد گفت: آمریکا می‌خواهد با از هم پاشیدن خانواده‌ها در کشورهای دنیا، نقص و ایراد خود را کمرنگ نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به شدت ضعیف شده است ادامه داد: همین اتفاقات اخیر مثل تبادل پنج جاسوس آمریکایی با پنج شهروند عادی ایرانی که با پرداخت چند میلیارد یورو دارایی‌های بلوکه شده ایران همراه بود همچنین بازگشت بیش از سه هزار لوح هخامنشی به کشور که میلیاردها دلار ارزش دارد و ۷۰ یا ۸۰ سال قبل به زور از ما گرفته بودند، نشان دهنده ضعف آمریکا و قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

۲ پرسش استاندار خراسان جنوبی از دانش آموزان چه بود؟

استاندار خراسان جنوبی گفت: همه اتفاقات چند سال اخیر نشان می‌دهد آمریکا، آمریکای سابق نیست لذا به دنبال فریب دادن دنیا به ویژه جوانان بوده تا بتواند ضعف‌های خود را کمرنگ جلوه دهد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید مراقب باشند زیرا اکنون در بهترین لحظات زندگی هستند و حضور در مدرسه حال و هوای خاصی دارد پس از این دوران خوب استفاده کنند و خوب درس بخوانند.

همچنین قناعت در حاشیه این مراسم گفت: سرانه فضاهای آموزشی استان ۶.۴۸ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز بوده که در مقایسه با متوسط کشوری (۵.۲۲) بالاتر است.

وی افزود: ۵۶ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۱۸ هزار متر مربع زیربنا آماده افتتاح رسمی است که تا ۲ هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید تا بخشی از کمبود سرانه فضای آموزشی برطرف شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حضور خود در مدرسه دخترانه سمانه همزمان با اولین روز سال تحصیلی جدید عنوان کرد: امروز و در این مدرسه دانش‌آموزان را پویا، با نشاط و سرزنده دیدیم و در یکی از کلاس‌های درس هم با اجازه معلم شرکت کردیم.

همچنین مسئولان استان با نشستن بر میز و صندلی مدرسه با دانش‌آموزان عکس یادگاری گرفتند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی و قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا نیز همزمان با هفته دفاع مقدس در یکی از کلاس‌های درس حاضر شد و جملاتی را درباره دستاوردهای دفاع مقدس به رشته تحریر درآورد.

امیر سرتیپ دوم ستاد "جلیل شاطری" تاکید کرد که دفاع مقدس سرمنشا همه پیشرفت‌های حال حاضر کشور است.

۲ پرسش استاندار خراسان جنوبی از دانش آموزان چه بود؟

سرهنگ "حسن شجاعی نسب" فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم در یکی از کلاس‌های درس حاضر شد و با اهدای گل سال تحصیلی جدید را به معلمان و دانش‌آموزان تبریک گفت.

"محمدرضا حاجی آبادی" رئیس شورای اسلامی استان خراسان جنوبی در کلاس دیگری، دانش‌آموزان را به تلاش مضاعف در رسیدن به اهداف توصیه کرد.

۱۹۵ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز همزمان با بازگشایی مدارس در استان خراسان جنوبی به همراه ۱۴ هزار فرهنگی سال تحصیلی جدید را شروع کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha