۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبر: 85236545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق چین و اتحادیه اروپا در مسیر توسعه همکاری های تجاری

تهران - ایرنا- چین و اتحادیه اروپا در نشستی مشترک با عنوان "اجلاس توسعه و همکاری چین و اتحادیه اروپا درباره مشخصات جغرافیایی" در خصوص برخی راه های کمک گسترش همکاری های تجاری بین دو طرف توافق کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «سونگ جینگ وو» معاون رئیس جمهوری چین گفت: درج منشاء جغرافیایی در محصولاتی صادراتی به اروپا سبب گسترش تجارت دو جانبه می شود.نشریه چینی گلوبال تایمز روز گذشته گزارش داد چین و اتحادیه اروپا توافق کردند که دامنه نشانه های جغرافیایی حفاظت شده (GI) را گسترش دهند که انتظار می رود بازار های دو طرف را برای تجارت دوجانبه فعال تر کند و شناخت متقابل محصولات با کیفیت را افزایش دهد.

«لیو کیبائو» رئیس انجمن چین و اتحادیه اروپا در نشست همکاری و توسعه چین-اتحادیه اروپا با عنوان شناسایی منشاء جغرافیایی، گفت: همکاری در شناسایی منشاء جغرافیایی نه تنها در ارتقای سطح کیفیت همکاری های اقتصادی و تجاری بین چین و اروپا اهمیت زیادی دارد بلکه در محافظت از فرهنگ سنتی «چینی-اروپایی» و محیط زیست نیز کاربرد دارد.

وی افزود: دو طرف از قدرت های سیاسی و اقتصادی بزرگی برخودار هستند که نقش کلیدی در صلح و توسعه جهانی ایفا می کنند

لیو خاطرنشان کرد: تعمیق همکاری های دوجانبه می تواند به گسترش رفاه جهان کمک بیشتری کند.

«جان کلارک» مدیریت امور بین الملل کمیسیون کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا گفت: چین و کشور های اروپا هر دو با چالش احیای مناطق روستایی از جمله درآمد پایین کشاورزان و عدم تمایل جوانان به این بخش، روبرو هستند

وی افزود: درج اطلاعات منشای جغرافیایی یکی از راه های همکاری بین دو طرف برای حل این مشکل است و اتحادیه اروپا می تواند از فناوری نویت چین از جمله هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی و نظارت بر تلفن همراه بیاموزد.

کلارک خاطرنشان کرد که در همکاری عملی کشاورزی و غذایی نباید اختلافات سیاسی را دخالت داد.

«برتی آهرن» نخست وزیر اسبق ایرلند گفت: ایرلند به عنوان کشوری کوچک، اقتصاد این کشور با ایجاد تجارت آزاد و حمایت از مالکیت معنوی توسعه یافته است.

وی با اشاره به اینکه تعرفه های گمرکی و محدویت کالا های صادراتی سبب آسیب به تجارت آزاد می شود، افزود: هر بار که محدودیت های کالا ها را کاهش داده بودیم سبب گسترش تجارت آزاد بوده ایم.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha