تربیت بر اساس اخلاق اسلامی و ملی سرلوحه کار مدارس قرار گیرد

اراک - ایرنا - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: تربیت بر اساس اخلاق اسلامی و ملی سرلوحه کار مدارس و معلمان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، «زهرا مظفر» روز شنبه در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه زینب‌کبری اراک، افزود: معلمان به فرموده رهبر معظم انقلاب، بی سر و صدا به آموزش و تربیت دانش آموزان اشتغال دارند اما باید برای ساختن فردای کشور دانش‌آموزانی پایبند به اخلاق اسلامی و ملی را تربیت کنند.

وی بیان کرد: معلمان و مدیران نباید با نگاه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در بین دانش آموزان تفاوتی قایل شوند و دانش آموزان باید از امنیت فرهنگی برخوردار باشند و با آموزش کافی، مرزهای علم و ایمان را شکوفا کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران، شعار سال تحصیلی جدید را، «مدرسه قوی و آینده قوی» عنوان کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم آینده قوی و ایران قوی داشته باشیم باید به مدرسه توجه ویژه شود.

مظفر خاطرنشان کرد: مدرسه قوی سه ضلع آموزش قوی، معلم قوی و خانواده قوی را شامل می شود.

وی گفت: در مدرسه قوی، دانش‌آموزان از حق آموزش، کرامت و عواطف معلم و مدیر باید به طور یکسان برخوردار باشند و معلمان و مدیران رفتارشان با دانش‌آموزان یکسان باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران افزود: همانگونه که فروردین نویدبخش جوشش و زنده شدن طبیعت است، ماه مهر نیز نماد شکوه، جوشش و کوشش دانش‌آموزان در سطح کشور است.

مظفر یادآور شد: ۴۰ هزار نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان در دوران انقلاب به مقام والای شهادت نایل آمدند و این شهادت نوید بخش پیروزی کشور در حوزه‌های مختلف‌ است.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها نیز به عنوان تربیت کننده اصلی، باید با مشارکت در امر مدرسه، فرزندان را با سابقه فرهنگی و عزت تاریخی کشور آشنا کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران بیان کرد: نسل جوان و نوجوان بزرگترین سرمایه و محور توسعه پایدار کشور است و آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت این نسل و شکوفایی و پیشرفت کشور برعهده دارد.

۲۵۸ هزار دانش‌آموز استان مرکزی در ۲ هزار و ۱۰۱ مدرسه اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha