۷۹ زندانی جرائم غیرعمد با کمک ستاد دیه استان یزد آزاد شدند

یزد - ایرنا - رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امناء ستاد مردمی دیه استان یزد از آزادی ۷۹ مددجو جرائم غیرعمد در نیمه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد، غلامعلی دهشیری در اینخصوص اظهار داشت: رقم بدهی این زندانیان یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، گذشت رضایت مندانه شکایان و آورده محکومان به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ تامین و مابقی از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این مددجویان و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت مددجویان جرائم غیرعمد استان گفت: از این تعداد ۵۲ مددجو مربوط به محکومان مالی ،۲۳ محکوم به پرداخت مهریه، سع محکوم به پرداخت نفقه و یک محکوم نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بودند.

رئیس کل دادگستری با قدردانی از تلاش های اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد مردمی گفت: از از مددجویان آزاد شده، ۱۹ نفر با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و ۶۰ مددجو با پرداخت از طریق منابع کمک های خیرین و تسهیلات بانکی از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۱ مددجو زن و ۶۸ مددجو مرد بودند .

۷۹ زندانی جرائم غیرعمد با کمک ستاد دیه استان یزد آزاد شدند

نایب رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد با قدردانی از نیکوکاران، صنعتگران و هیات های عزاداری که در ایام محرم نذورات و کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان واریز کردند، گفت: ۲۰ محکوم با اجرای پویش ”هر هیئت آزادی یک زندانی” در ماه محرم، ۱۳ مددجو نیز با اجرای پویش “قدم قدم تا آزادی” در ماه صفر و تعداد ۲ زندانی نیز به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول با مشارکت نیکوکاران استان یزد از زندان آزاد شدند.

دهشیری همچنین با قدردانی از اهالی روستای کویجان شهرستان بهاباد به دلیل برگزاری پیاده روی نمادین همزمان با اربعین حسینی گفت: به همت ستاد اربعین روستای کویجان در برگزاری پویشی به همت مردم و صنعتگران این روستا و شهرستان مبلغ پنج میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اهدا شد.

وی در پایان گفت: روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد تلاش می کند تا در مناسبت های مختلف با برگزاری پویش‌هایی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، در کنار فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ گذشت و بخشش و کمک به همنوع، با جذب کمک های مردمی زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را از زندان‌های استان فراهم سازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha