زنگ ایثار و مقاومت در دبستان شاهد شهید قدسی شهرری نواخته شد

شهرری- ایرنا- زنگ ایثار و مقاومت با قرائت پیام سیدامیر حسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بمناسبت بازگشایی مدارس در دبستان شاهد شهید قدسی شهرری نواخته شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ایثار شهرستان‌های بنیاد شهید،عباسعلی رضایی رییس بنیاد شهید شهرستانهای استان تهران صبح امروز شنبه  در آیین نواختن زنگ ملی ایثار و مقاومت در دبستان شاهد شهیدقدسی شهرری با ادای احترام به ساحت مقدس ۳۶هزار شهید دانش آموز و همچنین ۴هزار معلم شهید در طول انقلاب و دفاع مقدس، گفت:بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور داریم که دربرهه‌های حساس و سرنوشت ساز کشور نقش آفرینی کردند و حماسه آفریدند. هشت سال دفاع مقدس بیشترین حماسه از این دانش آموزان را به تصویر کشید و روز اول مهر و بزرگداشت هفته دفاع مقدس یادآور این بزرگ مردان کوچک است.

وی بابیان اینکه تقارن اول مهرماه با هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و از جان‌گذشتگی دلاور مردان و زنان ایران اسلامی است، افزود: بیشتر مبارزات علیه رژیم ستم شاهی را دانش‌آموزان در سال‌های ۵۶ و ۵۷ با شرکت در تظاهرات، تجمعات و همایش‌ها انجام دادند که بیشتر این دانش آموزان را دبیرستانی‌ها و دانش آموزان مقاطع راهنمایی تشکیل می‌دادند، این دلاوری‌ها ادامه داشت تا به دوران جنگ تحمیلی رسید و این بزرگ مردان کوچک از ایثار و شجاعت و شهادت دست بر نداشتند و عرصه را برای تاختن دشمن تنگ کردند و پا به پای سرداران و فرماندهان جنگیدند تا خاک وطن را حفظ کنند.

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران در پایان با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید به دانش آموزان،اولیاء و فعالان تعلیم و تربیت در کشور، برپیروی از ولایت فقیه و حرکت در مسیر شهیدان تأکید کرد.

بر اساس این گزارش این مراسم با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز و در ادامه دانش‌آموزان سرود"سلام فرمانده" را به صورت جمعی خواندند و سپس پیام سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بمناسبت روز بازگشایی مدارس قرائت شد.

گفتنی‌است در این مراسم که جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، جانبازان دوران دفاع مقدس و مسئولان ادارات اجرایی شهرستان ری حضور داشتند، زنگ ملی ایثار و مقاومت با همراهی فرزند شهید مدافع حرم"محمدمهدی حیدری"نواخته شد و دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

بیش از ۲هزار و صد دانش‌آموز در ۴۱ مدرسه شاهد شهرستان‌های استان تهران سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha