۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85236781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی سفیر ایران با فعالان صنعتی عراق/تاکید بر تامین منافع تهران و بغداد

بغداد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران به منظور افزایش همکاری فعالان صنعتی ایران با همتایان عراقی خود، با اعضای اتحادیه صنایع این کشور بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «محمدکاظم آل صادق» در صفحه توئیتر خود نوشت: در دیدار با رئیس و اعضای اتحادیه صنایع عراق، به روابط متمایزی که دو کشور را در زمینه همکاری های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و صنعتی پیوند می دهد، اشاره کردیم.

وی افزود: ما بر رفع موانع و چالش های بر سر راه توسعه و گسترش روابط در بخش های صنعتی به گونه ای که منافع دو کشور و دو ملت دوست را تامین کند، تاکید کردیم.

رایزنی سفیر ایران با فعالان صنعتی عراق/تاکید بر تامین منافع تهران و بغداد

پیشتر سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ارزش صادرات ایران به عراق را در پنج ماهه نخست امسال، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرده و گفته بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ ، بیش از یک میلیارد دلار افزایش نشان می‌دهد.

آل صادق با بیان اینکه عراق همسایه مهم ایران است که روابط اقتصادی خوبی با این کشور داریم، اظهار داشت: حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با عراق در سال ۱۴۰۱ به ۱۲ میلیارد دلار رسیده و هدف‌گذاری کرده‌ایم که این رقم به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha