جعفر قادری روز یکشنبه در گفتوگو با ایرنا با اشاره به موضوع «پویش مهر» امسال که توسط دکتر آیتالله ابراهیم رئیسی رییس جمهور اعلام شد، اظهار کرد: باید شرایطی فراهم کرد تا دانشآموزان درگیر مسائل توسعه کشور شوند؛ تا زمانی که مباحث و موضوعات توسعه فراگیر نشود و در درون خانواده ها رسوخ نکند نمیتوانیم فرآیند رُشد و پیشرفت کشور را دنبال کنیم.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دانشآموزان در دوران تحصیل درگیر موضوعات مربوط به پیشرفت و توسعه کشور شوند قطعا این مسائل ملکه ذهن آنها خواهد شد و میتوانند از تجاربی که در این دوران کسب کردهاند در زمان مناسب بهره ببرند و خود را برای توسعه و پیشرفت کشور در آینده آماده کنند.
قادری با اعتقاد به اینکه باید ذهن دانشآموزان را برای تحقق اهداف توسعهگرایانه کشور در آینده آماده کرد، گفت: دانشآموزان باید به گونهای پرورش یابند که از سنین پایین درگیر نیازهای کشور شوند و خود را برای آینده کشور و ایفای نقش مؤثرتر آماده کنند.
وی بیان کرد: دانشآموزان میتوانند حتی از این طریق رشته مورد علاقه خود را متناسب با نیازهای کشور انتخاب کنند و به استعداد و تواناییهای خود پی ببرند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: «پویش مهر» و «روایت پیشرفت» رویکرد ارزشمندی است که توسط رییس جمهور مطرح شد و قطعا با درگیر کردن ذهن دانشآموزان به این موضوع نتایج خوبی حاصل خواهد شد و این رویکرد به ارتقای جایگاه علمی دانشآموزان هم کمک خواهد کرد.
قادری عنوان کرد: بدون شک پرداختن دانشآموزان به «روایت پیشرفت»، آنها را برای ایفای نقشهای مؤثرتر در جامعه آماده خواهد کرد و افزون بر تحصیل به شیوه تئوری آنها را با کار عملی آشنا میکند؛ البته این امر در گرو ارائه راهکارهای نوین برای آموزشهای عملی است.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دانش آموزان استان فارس چه پیشرفتهایی را میتوانند روایت کنند، گفت: استان فارس پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به استانی صنعتی دارد و از وضعیت خوبی در بخش صنعت بهره میبرد؛ در واقع بخش صنعت در این استان میتواند تنوع کاری و شغلی زیادی ایجاد کند و نیاز است روایتها و سیاستهای رونق تولید در عرصه صنعت فارس بیش از پیش تبیین شود.
قادری یادآور شد: در بخش تجهیزات پزشکی، گیاهان دارویی، دانشبنیانها، صنایع غذایی و معدن هم کارهای خوبی در استان آغاز شده که دانشآموزان میتوانند با روایتگری در این حوزهها آینده استان فارس و کشور را تضمین کنند.
وی با اشاره به اینکه استان فارس ظرفیت قابل توجهی در بخش گردشگری دارد، گفت: دانشآموزان میتوانند به روایتگری در این عرصه بپردازند و به ارتقا جایگاه گردشگری استان کمک کنند.
این نماینده مجلس ادامه داد: البته آموزش و پرورش هم در کنار ارتقای وضعیت تحصیلی دانشآموزان باید برنامههای متناسبی برای آشنایی دانش آموزان با پیشرفتهای کشور طراحی کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه این رویکرد میتواند منشأ تغییر و تحولات در مسیر توسعه کشور باشد، اظهار کرد: اگر اندیشه «ما میتوانیم» در بین دانشآموزان رسوخ پیدا کند و رایج شود و به ملکه ذهن آنها تبدیل شود و مورد پذیرش قرار بگیرد، قطعا آنها به خودباوری میرسند و میتوانیم در آینده شاهد حضور مؤثرتر و بیشتر جوانان را در فرآیند رشد و پیشرفت کشور باشیم.
نظر شما