۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85237162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر وزیر دفاع عراق به سامرا / ادارات صلاح الدین تعطیل شد

بغداد - ایرنا - وزیر دفاع عراق به منظور نظارت بر پیگیری و اجرای طرح زیارت امامین عسکریین (ع) به سامرا سفر کرد.

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «ثابت محمد العباسی» وزیر دفاع این کشور امروز در راس یک هیات بلندپایه امنیتی برای نظارت بر پیگیری و اجرای طرح زیارت امامین عسکریین وارد شهر سامرا شد.

بر اساس این گزارش، سپهبد «قیس المحمداوی» معاون فرمانده عملیات مشترک و معاون رئیس ستاد عملیات و فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق وزیر دفاع عراق را در سفر به شهر سامرا همراهی می کنند.

همچنین استانداری صلاح الدین اعلام کرد که به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) ادارات و دستگاه‌های اجرایی به جز مراکز درمانی، خدماتی و امنیتی در شهرهای «سامرا»، «بلد»، «الدجیل» و نواحی آنها فردا (یکشنبه) تعطیل است.

در آستانه فرارسیدن هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، شیفتگان آن حضرت از مناطق مختلف عراق با پای پیاده به سمت سامرا در حرکت هستند تا فردا (یکشنبه) در جوار بارگاه این امام همام به عزاداری و سوگواری بپردازند.

پیاده‌روی عاشقان امام حسن عسکری (ع) مانند سال‌های گذشته با حضور اقشار مختلف مردم و ارادتمندان آن حضرت از یک هفته مانده به سالروز شهادت ایشان به سمت سامرا آغاز می شود.

دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) امشب و فردا همزمان با سالروز شهادات امام یازدهم شیعیان جهان در سامرا به عزاداری خواهند پرداخت.

در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و به منظور تامین امنیت سوگواران، نیروهای سازمان الحشدالشعبی عراق در مسیرهای منتهی به شهر سامرا حضور گسترده دارند.

سامِرا شهری در استان صلاح الدین در مرکز عراق و در ۱۲۵ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد. حرم مطهر «علی بن محمد هادی» امام دهم و «حسن بن علی عسکری» امام یازدهم شیعیان در این شهر قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha