۳ مهر ۱۴۰۲، ۰:۴۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85237787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی ایران و عراق درباره پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری مشترک در حوزه کار

تهران- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با وزیر کار این کشور درباره پیش‌نویس تفاهمنامه همکاری مشترک در زمینه کار و تامین اجتماعی گفت‌ وگو کرد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در این دیدار که در دفتر وزیر کار عراق انجام شد، جاسم صابر احمد الاسدی وزیر کار و امور اجتماعی عراق و محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق علاقه‌مندی خود را به تبادل تجربیات در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تامین اجتماعی و بهزیستی ابراز کردند.

همچنین طرفین همکاری در چارچوب سازمان‌های بین المللی تخصصی را مورد تاکید قرار دادند.

در این دیدار تکمیل و فعال‌سازی همکاری‌های مشترک دو کشور از طریق تشکیل کمیته مشترک پس از سفر وزیر کار عراق به ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین درباره امکان مشارکت از طریق صندوق تامین اجتماعی کارگران عراق با صندوق تامین اجتماعی ایران برای ایجاد کار مشترک بین بخش خصوصی دو کشور گفت وگو شد.

گفت وگوی ایران و عراق درباره پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری مشترک در حوزه کار

وزیر کار عراق در این دیدار تهیه پیش‌نویس یادداشت تفاهم همکاری بین دو کشور و تشکیل کارگروه مشترک برای تهیه پیش‌نویس را خواستار شد.

وزیر کار عراق تیرماه امسال در راس یک هیات به تهران سفر کرد و با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران درباره همکاری‌های مشترک گفت و گو کرده بود.

احمد الاسدی وزیر کار عراق در آن زمان در حاشیه بازدید از کارگاه‌های آموزشی مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مستقر در کرج، گفته بود: طبق یک تفاهم نامه، مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای عراق، آموزش‌های مهارتی را در جمهوری اسلامی ایران فرا می‌گیرند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ امکانات و تجهیزات آموزش مهارتی دارای ظرفیت‌های فراوان است.

احمد الاسدی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای طی سال‌های اخیر با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در زمینه آموزش نیروی کار منعقد کردیم که اکنون آماده اجرایی شدن این تفاهمنامه هستیم.

وزیر کار عراق افزود: همچنین تفاهم نامه جدیدی در زمینه آموزش‌های مهارتی و استفاده از تجارب ایران در زمینه تامین نیازهای بازنشستگان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران منعقد خواهیم کرد.

همچنین معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران ۳۱ تیر امسال در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مشهد، گفت: طبق توافقات انجام گرفته بین وزارت کار ایران و وزارت کار عراق نیروی متخصص از کشورمان به عراق اعزام خواهد شد.

علیرضا عسگریان افزوده بود: عراق از نظر فرهنگی، اقتصادی و ارتباط مرزی نزدیکترین کشور به ایران محسوب می‌شود، در این راستا هنگام حضور «جاسم احمد الاسدی» وزیر کار عراق در تهران گفت وگوهای مفصلی در حوزه‌های مختلف بویژه تامین اجتماعی، بهزیستی و فنی و حرفه‌ای بین طرفین انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha