۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85237905
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار دانش آموز همدانی آموزش های مهارتی را فرا گرفتند

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: ۲ هزار و ۲۸۷ نفر از دانش آموزان همدانی در تابستان سالجاری اوقات فراغت خود را با آموزش های مهارتی پر کردند.

«وهب مختاران» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح تابستانه مهارت با هدف توانمند سازی و توسعه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از ۱۵ تیر با سرفصل هایی در آموزش فنی و حرفه ای اجرا شد و دانش آموزان بر حسب علایق و استعداد خود در این رشته ها شرکت کردند.

وی افزود: ۹۲۷ دانش آموز پسر و هزار و ۳۶۰ دختر دانش آموز با حضور در ۱۰۷ دوره آموزشی مهارت های فنی و حرفه ای را فراگرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، یکی از اهداف این طرح را ایفای نقش موثر در هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان دانش‌آموز دانست و گفت: دانش آموزان در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی از آموزش های فنی و حرفه ای بهره بردند.

مختاران اظهار داشت: طرح تابستانه مهارت برای ۲ گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال با عنوان مهارت آموز و ۱۵ تا ۱۸ سال با عنوان کارآموز در مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه‌های آزاد اجرا شد.

بیش از ۲ هزار دانش آموز همدانی آموزش های مهارتی را فرا گرفتند

وی ادامه داد: طرح تابستانه مهارت محور اهدافی از جمله توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان، ایجاد زمینه کسب شایستگی های پایه فنی مورد نیاز نیروی کار را دنبال می کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان یادآور شد: طرح تابستانه مهارت در قالب همکاری سه جانبه وزارت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در استان همدان اجرا شد.

مختاران افزود: اجرای این طرح براساس مصوبه شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی کشور است و با هم افزایی بین بخشی وزارت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سراسر کشور، طرح تابستانه مهارت در دستور کار همه زیر مجموعه های استانی این دستگاه ها در سراسر کشور و به‌ویژه در دستور کار این اداره کل در سطح شهرستان های استان همدان قرار گرفت.

وی، مهارت آموزی را حلقه مفقوده در رشد تولید، بهره‌وری و ایجاد اشتغال برشمرد که در صورت تربیت نیروی متخصص، فرصت شغلی نیز برای آن فرد فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: دستگاه های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی، بنیاد علوی و دیگر نهادها، تسهیلات خوداشتغالی را بر مبنای مهارت فرد اعطا می کنند.

مختاران تاکید کرد: نرخ بیکاری موجود در جامعه بیشتر مربوط به افراد بدون مهارت است چرا که افراد دارای مهارت کافی در کمترین زمان جذب بازار کار می شوند.

وی با بیان اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در کسب و افزایش مهارت های فردی و اجتماعی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای به صورت های مختلف و در بخش های خصوصی و دولتی انجام می شود.

مختاران افزود: با تزریق افراد دارای مهارت به بخش های خصوصی و چرخه تولید، سطح کیفی و کمی تولیدات بالاتر رفته و اشتغال به وجود آمده، اشتغالی مولد و پایدار است.

در بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای دولتی استان همدان ۱۸ مرکز ثابت و چهار شعبه و از مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره های آموزشی مرتبط هستند.

۲۲ مرکز دولتی و ۲۱۷ مرکز آموزش خصوصی زیر نظر فنی و حرفه ای استان همدان فعالیت دارند و ۵۰۰ رشته و حرفه را آموزش می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha