تبیین عملکرد و دستاوردهای واقعی نظام راهکار ورود دانش‌آموزان به روایت پیشرفت

زاهدان- ایرنا- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای با بیان اینکه «پویش مهر» و «روایت پیشرفت» رویکرد ارزشمندی است که توسط رییس جمهور مطرح شد، گفت: باید با روایتگری واقعی از عملکرد، پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام اقدام به امیدآفرینی کرده تا نسل جدید به ویژه دهه هشتاد و نودی‌ها بدانند در گذشته چه بودیم و امروز چه شدیم.

حبیب‌الله دهمرده روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به موضوع «پویش مهر» امسال که توسط آیت‌الله ابراهیم رئیسی رییس جمهور اعلام شد، با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی دشمن در داخل کشور ناامیدسازی از آینده و سیاه‌نمایی از گذشته کشور به ویژه برای جوانان و نوجوانان است، اظهارکرد: باید عکس این موضوع را با بیان و روایت دقیق وقایع رقم زده و اقدام به امیدآفرینی کنیم چرا که بدترین سم برای یک جامعه یاس و ناامیدی است.

وی با بیان این مطلب که «پویش مهر» و «روایت پیشرفت» رویکرد ارزشمندی است که توسط رییس جمهور مطرح شد، افزود: برای عبور از این مرحله باید علاوه بر تبیین پیشرفت‌ها، دستاوردها و حقایق کشور ایران، دانش‌آموزان را از نزدیک با این موارد آشنا کرده تا با لمس آنها حقایق را درک و خود روایت گر وقایع موجود شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این زمینه جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری مؤثر بوده، افزون بر آن در هر نقطه‌ای باید مطابق با همان شرایط و پیشرفت‌ها اقدام به روایتگری کرد تا نسل جدید به ویژه دهه هشتاد و نودی‌ها خود روایت گر پیشرفت‌ها شوند و از این طریق دشمن را ضربه‌فنی و در اجرای اهداف شوم ناکام کنیم.

تقویت انشانویسی و سفرهای علمی راهکار ورود دانش‌آموزان به روایت پیشرفت

وی گفت: باید با برگزاری گردش یا سفر علمی دانش‌آموزان را با برخی از دستاوردها از نزدیک آشنا کرده تا حقیقت‌ها را ببینند، همچنین باید روایتگرانی اقدام به بیان این دستاوردها کنند تا نسل جدید آشنا شوند و بدانند در گذشته چه بودیم و امروز چه شدیم.

دهمرده بیان کرد: نسل امروز باید بداند در زمان طاغوت که تمام کشور در اختیار آمریکا و ایادی استکبار بود چه وضعیت اسفناکی داشتیم و اکنون علی‌رغم تمام تهدیدها و فتنه‌هایی که دشمنان علیه ایران اسلامی دارند به چه پیشرفت‌هایی دست‌یافته‌ایم.

وی با اشاره به بخشی از سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه «من از شما دانش‌آموزان می‌خواهم با قلم خود پیشرفت‌های کشور را گزارش دهید و در مدرسه به نمایش بگذارید تا سایر دانش‌آموزان و والدین مشاهده کنند»، افزود: نکته مهم دیگر زنده کردن برخی رسم و رسم‌های گذشته در آموزش‌وپرورش است در این راستا باید موضوع انشانویسی با قوت در مدارس دنبال شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در صبحگاه مدارس مدیر و معلمانی که محبوبیت بیشتری در بین دانش‌آموزان دارند باید اقدام به بیان واقعیت‌ها و پیشرفت‌های کشور کنند تا تأثیرگذاری روایت برای دهه هشتاد و نودی‌ها را ببینیم و آنها را نسبت به آینده امیدوار کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha