حاج‌موسایی فینالیست شد/ نعمت‌زاده سومین برنز کاروان ایران را گرفت

هانگژو- ایرنا- مهدی حاج‌موسایی با راهیابی به فینال وزن منهای ۵۸ کیلوگرم تکواندو در بازی‌های آسیایی راه یافت و مبینا نعمت‌زاده هم با شکست برابر حریف چینی از راهیابی به فینال بازماند و مدال برنز گرفت. این سومین مدال برنز و در مجموع پنجمین مدال کاروان ورزش ایران است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در ادامه مسابقات تکواندو که با حضور ۲۲۳ تکواندوکار در سالن ورزشی مرکز فرهنگی شهر هانگژو جریان دارد، دوشنبه سوم مهرماه مبارزات اوزان منهای ۵۸ کیلوگرم مردان و منهای ۴۹ کیلوگرم زنان و بخش ترکیبی برگزار شد.

مهدی حاجی موسایی نماینده ایران در وزن منهای ۵۸ کیلوگرم بعد از برتری ۲ بر صفر مقابل حریف بنگلادشی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل حریفی از ازبکستان قرار گرفت که این مبارزه نیز با برتری ۲ بر صفر حاج موسایی همراه بود. ملی‌پوش تکواندوی کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی نیز نماینده قرقیزستان را با نتیجه ۲ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد او در این مرحله با شکست نماینده چین به فینال صعود کرد.

هدایت تیم ملی مردان ایران بر عهده بیژن مقانلو است و مجید افلاکی مربی تیم ملی است.

مبینا نعمت‌زاده نماینده وزن منهای ۴۹ کیلوگرم کشورمان بعد از استراحت در دور نخست در مرحله یک هشتم به مصاف کاریز از کشور فیلیپین رفت که این دیدار با برتری ۲ بر صفر نماینده کشورمان همراه بود.

نعمت‌زاده در مرحله یک چهارم نهایی نیز حریف قزاقستان را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و مدال برنز خود را قطعی کرد.

نماینده کشورمان در این مرحله برابر گینگ گو حریف عنوان‌دار جهان و آسیا از چین در نیمه نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو به میدان رفت و در راند اول ۱۴ بر ۱۰ و راند دوم نیز با نتیجه ۲۵ بر ۸ «۵ اخطاره شدن» شکست خورد و به نشان برنز رسید.

هدایت تیم ملی در بخش بانوان به عهده مینو مداح است و مهروز ساعی نیز به عنوان مربی او را همراهی می‌کند.

مهروز ساعی: مدال برنز مبارک مردم ایران باشد، ولی حق ما طلا بود

ساعی مربی تیم ملی تکواندو بانوان در خصوص کسب مدال برنز توسط مبینا نعمت‌زاده اظهار کرد: مدال برنز نعمت‌زاده مبارک مردم ایران باشد ولی حق ما مدال طلا بود و توانایی کسب این مدال را داشتیم. یکسری اتفاق‌های عجیب و غریبی در زمین افتاد من کارت کشیدیم نمی‌دانم هفت امتیاز از کجا آمد؛ به شرایط داوری اعتراض دارم و مشکوک هستم. باید فیلم بازی را ببینم و بعد قضاوت کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha