۲۲۶ قطعه زمین قانون جوانی جمعیت در خراسان‌شمالی واگذار شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی گفت: ۲۲۶ قطعه زمین ۲۰۰ مترمربعی در مرحله دوم واگذاری زمین به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت امروز (چهارشنبه) در استان واگذار شد.

به گزارش ایرنا، سیدعلی میرکریمی روز چهارشنبه در آیین اهدای زمین به مشمولان قانون جوانی جمعیت در جاجرم اظهار کرد: واگذاری این تعداد زمین همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) در هفت شهر استان انجام شد.

وی افزود: بر این اساس در جاجرم ۱۰۲ قطعه، گرمه ۴۸ قطعه، شوقان ۶ قطعه، تیتکانلو ۱۵ قطعه، صفی آباد ۱۰ قطعه، درق ۴۴ قطعه و قاضی یک قطعه زمین واگذار شد.

وی اظهار کرد: تامین زمین برای سایر مشمولان طرح جوانی جمعیت در حال پیگیری است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: خانواده‌های واجد شرایط دریافت زمین طرح جوانی جمعیت، برای ثبت‌نام به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

براساس این گزارش زمین ها در قالب طرح جوانی جمیعت به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و والدین دارای سه فرزند یا بیشتر که یک فرزندشان پس از تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ به دنیا آمده است، مشمول این طرح هستند.

واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر در قالب قانون حمایت از جوانی جمعیت در قطعات ۲۰۰ مترمربعی و برای ساخت خانه ویلایی به صورت سهم سه دانگ سه دانگ به مادر و پدر فرزند واگذار می‌شود.

در استان خراسان شمالی ۸۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha