۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 85238579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مظاهری سرپرست دانشگاه آیت‌الله بروجردی شد

۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبر: 85238579
مظاهری سرپرست دانشگاه آیت‌الله بروجردی شد

تهران- ایرنا- احمدرضا مظاهری با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان سرپرست دانشگاه آیت‌الله بروجردی منصوب شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در این حکم خطاب به احمدرضا مظاهری تاکید کرد: انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیۀ انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی(کارکنان) و دانشجویان تمامی امکانات مادی و معنوی آن مجتمع آموزش عالی از جمله ظرفیت‌ عظیم خیرین و واقفین را جهت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی به‌کار گیرید.

مظاهری (زاده خمین، ۱۳۶۴) عضو هیات علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی با مرتبه علمی دانشیار در گروه عمران است که پیش از این مسوولیت معاونت پژوهشی، اداری، مالی، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی و مدیریت طرح و برنامه این دانشگاه را بر عهده داشته است. وی دارای ۳۴ مقاله علمی و پژوهشی در نشریات ملی و بین‌المللی و ۳ عنوان کتاب منتشر شده است.

وزیر علوم همچنین در نامه‌ای جداگانه از خدمات و تلاش‌های دکتر احسان یاوری رییس پیشین دانشگاه آیت‌الله بروجرودی در مدت تصدی این مسوولیت قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره)، یکی از مراکز آموزش عالی دولتی شهرستان بروجرد در استان لرستان است که طرح احداث آن در اسفند ۱۳۸۵ در سفر استانی هیات دولت به استان لرستان تصویب شد. در نیم‌سال دوم سال‌ تحصیلی ۸۶–۸۵ از طریق تفاهم‌نامه با دانشگاه علامه طباطبایی تهران، یک گروه دانشجو در رشته‌ حقوق (محل تحصیل بروجرد) در دانشگاه پذیرش شدند و در سال بعد در سه رشته‌ حقوق، پژوهشگری علوم اجتماعی و اقتصاد نظری از طریق آزمون سراسری دانشگاه علامه طباطبایی (واحد بروجرد) اقدام به پذیرش دانشجو کرد.

این دانشگاه اواخر سال ۱۳۸۶ از دانشگاه علامه طباطبایی تهران مستقل شد و از سال ۱۳۸۷ به‌طور مستقل اقدام به پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری در رشته‌های مختلف به‌صورت روزانه و نوبت دوم کرد. مساحت این دانشگاه، بیش از ۳۰ هکتار بوده و تنها دانشگاه دولتی شهرستان بروجرد و دومین دانشگاه بزرگ دولتی استان لرستان است.

این دانشگاه دارای ۳ دانشکده علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه، ۳ هسته پژوهشی، ۱۴ رشته همچنین ۱۵ گرایش ارشد است. بیش از پنج هزار و ۳۰۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که از این تعداد، بیش از ۴۴۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی وبیش از ۸۰۰ دانشجو در مقطع ارشد تحصیل می‌کنند.

همچنین دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) دارای ۱۰۱ عضو هیأت علمی است که از این تعداد یک نفر استاد تمام، ۱۴ نفر (۱۳درصد) دانشیار، ۷۸ نفر استادیار (۷۷درصد) و ۸ نفر مربی (۷ درصد) هستند.
احسان یاوری اسفند ۱۴۰۰ با حکم وزیر علوم به عنوان سرپرست «دانشگاه‌ آیت العظمی بروجردی (ره)» منصوب شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha