سد چپرآباد اشنویه در آستانه بهره برداری است/ یک گام دیگر برای تامین آب دریاچه ارومیه

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: سد چپرآباد اشنویه به عنوان یکی از طرح های تامین آب دریاچه ارومیه در آستانه بهره برداری قرار گرفته و در صدد هستیم که مهرماه جاری بهره برداری از آن را آغاز کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان غربی، مجید رستگاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سد چپر آباد در ۱۰ کیلومتری شهرستان اشنویه از نوع خاکی با هسته رسی بوده و طول تاج این سد ۴۸۸ متر، عرض تاج ۱۰ متر و ارتفاع از پی ۳۴ متر و همچنین مساحت مخزن آن ۵۵۰ هکتار است.

وی اضافه کرد: سالانه ۲۷ میلیون مترمکعب از آب‌های روان رودخانه کانی رش و حدود ۵۰ میلیون مترمکعب از آب سد سیلوه به مخزن سد چپر آباد هدایت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: این سد دارای مخزن آبی به حجم ۳۸ میلیون و حجم تنظیمی ۷۱ میلیون مترمکعب است.

رستگاری اظهار کرد: تأمین بخشی از نیاز زیست‌محیطی دریاچه ارومیه مهم‌ترین هدف از اجرای سد چپر آباد است که آب رها شده از سد در مسیر رودخانه کانی رش به گدارچای و در پایان به بستر دریاچه ارومیه می‌پیوندد.

وی گفت: در حال حاضر طرح سد چپر آباد و احداث جاده جایگزین اشنویه به پیرانشهر به طول ۱۴ کیلومتر به اتمام رسیده و همچنین باهدف تقویت زیرساخت‌های ارتباطی حدود پنج کیلومتر از جاده روستایی منطقه احداث و در کنار دیگر ثمرات اجرای این طرح، مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha