۴ مهر ۱۴۰۲، ۹:۱۳
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85239104
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هراس اسراییل از یک تصویر

۴ مهر ۱۴۰۲، ۹:۱۳
کد خبر: 85239104
هراس اسراییل از یک تصویر

تهران-ایرنا- نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در بیروت و انتشار تصویر آن واکنش رسانه‌های صهیونیستی را به همراه داشته و آنها از احتمال تشدید تنش‌ها در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، ایتای بلومنتای، خبرنگار نظامی شبکه صهیونیستی کان اعلام کرد که موسسات امنیتی و ‌نظامی رژیم تل آویو می‌دانند که ما به سمت تنش با نوار غزه پیش می‌رویم به همین دلیل در شامگاه عید موسوم به یوم الغفران نظامیان بخش غزه با یک گردان دیگر تقویت شدند.

این خبرنگار صهیونیست مدعی شد که نظامیان این رژیم برای هر نوع تنشی از جمله شلیک موشک آماده می شوند.

شبکه کان اعلام کرد که در روزهای اعیاد یهودی نشستی میان رهبران جنبش های حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی در بیروت برگزار شد و اعلان مشترک گروه‌های مقاومت نشان می دهد که آن‌ها قصد هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی را دارند.

از سوی دیگر الیئور لوی، خبرنگار نظامی این شبکه گفت که ایده آن‌ها (گروه های مقاومت فلسطینی) ایجاد تنش امنیتی در کرانه باختری، نوار غزه و جبهه‌های دیگر است.

وی گفت: در راس این نشست صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و جمیل مزهر، معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین و همچنین فرماندهان دیگری از حماس حضور داشتند و این نشست در اواخر هفته گذشته در بیروت برگزار شد.

این خبرنگار نظامی صهیونیست افزود: چنین نشست‌هایی معمولا با یک تصویر محرمانه به پایان می‌رسد، اما آن‌ها عامدانه در کنار هم ایستادند و عکس گرفتند و اقدام به انتشار تصویر کردند تا پیامی به خارج برسانند.

وی تاکید کرد که این تصویر به طور عملی پیام و نیت جنبش حماس و جهاد اسلامی در خصوص تنش‌ها در آینده را به رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان می رساند.

این خبرنگار افزود: زمانی که به نوار غزه می نگریم می بینیم که جنبش حماس هر روز گام دیگری در خصوص تنش‌های موجود در نوار غزه بر می دارد.

وی گفت که ارتش رژیم صهیونیستی تا این لحظه گام‌های نسبتا حساب شده اتخاذ کرده و پاسخی که قواعد را بشکند اتخاذ نکرده است و ظاهرا تنش ها تا روز موسوم به عید العرش و یورش یهودیان به مسجدالاقصی افزایش خواهد یافت.

این خبرنگار با اشاره به سفر سفیر عربستان به رام الله و ‌دیدار وی با محمود عباس تاکید کرد که تمام این مسائل به خاطر همزمان بودنشان حائز اهمیت است، زیرا تلاش ها برای عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو درحال انجام است و عربستان تلاش می کند که در رام الله آرامش ایجاد کند تا از طریق این توافق به امتیازاتی دست یابد.

این مسایل درحالی است که رژیم اشغالگر روز گذشته مجددا مواضع مقاومت در شرق غزه را هدف حمله هوایی خود قرار داد.

منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در این حمله هوایی، برج دیده‌بانی مقاومت در شرق غزه هدف قرار گرفت.

این چهارمین روز متوالی است که رژیم صهیونیستی به بهانه ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین، مواضع مقاومت را هدف حمله پهپادی خود قرار می‌دهد.

رژیم صهیونیستی دو شب پیش نیز یک برج دیده‌بانی مقاومت فلسطین در شرق غزه را هدف حمله پهپادی قرار داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حمله هوایی دیشب را به بهانه ارسال بالن‌های آتش‌زا از سوی فلسطینیان به سمت شهرک‌های مجاور نوار غزه انجام داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha