۴ مهر ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبر: 85239116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیازهای گردشگری بم همزمان با سفر ضرغامی تشریح شد

کرمان - ایرنا - فرماندار بم با اشاره به سفر امروز(سه شنبه) وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به این شهرستان گفت: در بحث اعتبارات این سفر ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال درخواست ماست که در استان مصوب و به وزارتخانه ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، محمد برزنگ صبح روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه هماهنگی سفر وزیر میراث به بم در گفت‌وگویی به خبرنگار ایرنا افزود: در چهار حوزه میراث‌فرهنگی پیشنهادهایی ارائه شده که یکی از آنها در بحث میراث‌فرهنگی، مرمت و بازسازی آثار تاریخی بم با اولویت مرمت حصار پیرامون ارگ تاریخی بم است.

قرار است امروز وزیر میراث فرهنگی به استان کرمان سفر کند و شهرستان های جیرفت و بم نیز دیدن داشته باشد.

فرماندار بم ادامه داد: بحث دیگر مرمت و تکمیل موزه تاریخ باستان‌شناسی و همچنین دیگر آثار تاریخی حوزه شهرستان از جمله خانه عامری، بازار وکیل، حناسایی، بازار قیصریه، کوشک رحیم‌آباد، قلعه دختر و یخدان است که در مجموع۷۱۰ میلیارد ریال برای این موارد پیشنهاد اعتبار شده است.

فرماندار بم با اشاره به وضعیت حوزه گردشگری این شهرستان اظهارداشت: زیرساخت‌ها و تسهیلات مربوط به گردشگری مدنظر است که در بحث تکمیل زیرساخت‌های گردشگری، فاز دوم نورپردازی ارگ تاریخی بم، اجرای سیستم نور و صدای این بنای تاریخی و سرویس‌های بهداشتی محوطه پیرامون و داخل ارگ پیشنهاد شده و همچنین اجرا و تکمیل طرح محوطه‌سازی قنات های ثبت شده جهانی قاسم‌آباد و اکبرآباد بروات به ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی عنوان کرد: در بحث تسهیلات نیز براساس درخواست سرمایه‌گذاران به منظور راه‌اندازی چند مجموعه مانند هتل‌آپارتمان، مجتمع گردشگری و هتل سنتی مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بند اول تبصره ۱۸ در نظر گرفته شد.

برزنگ با اشاره به اینکه در بحث صنایع‌دستی نیز چهار مورد پیشنهاد شده خاطرنشان کرد: تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری خانه خلاق صنایع‌دستی و همچنین تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از فاز دوم ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی در محل سربازخانه ارگ تاریخی بم مورد تاکید است.

به گفته وی امسال برای سربازخانه این بنای تاریخی مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور تمهید شده تا بتوانیم این مکان را به کارگاه‌های صنایع‌دستی تبدیل کنیم و اگر در سفر وزیر هم همین میزان اعتبار اختصاص یابد سریع‌تر به نتیجه خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: اعتبار به منظور تجهیز کارگاه احیای نساجی سنتی و همچنین آموزش کوتاه‌مدت برای ۲۰۰ نفر از افرادی که تمایل دارند در حوزه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت شوند درخواست کرده ایم.

نیازهای گردشگری بم همزمان با سفر ضرغامی تشریح شد

فرماندار بم گفت: آخرین حوزه‌ درخواست اعتبار شده در بحث تملک و آزادسازی حریم اثر تاریخی ارگ بم است زیرا حدود هفت و نیم هکتار از اراضی دور ارگ تاریخی بم متعلق به مردم بوده که در ۳۰ سال گذشته اجازه ساخت‌وساز به افراد داده نشده است.

وی افزود: برای این حوزه نیز مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار درخواست شده است.

به گزارش ایرنا بازدید از بزرگترین بنای خشتی و گلی تاریخی جهان، کارخانه حناسایی و خانه عامری در بم از جمله برنامه های سفر وزیر میراث فرهنگی به ایان شهرستان اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha