حمزه میناپور روز سهشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد تخلف ، ۵۰ مورد تخلف احراز و پروند ۱۴ مورد باقیمانده به دلیل عدم ادله متقن مختومه اعلام شد.
وی گفت: تخلفات حوزه حملونقل جادهای طی سال جاری در پروسهای زمانمند و با لحاظ اولویتها، طی ۱۳ جلسه در کمیسیونهای مواد ۱۱( رسیدگی به تخلفات رانندگان ناوگان عمومی )، ۱۲ ( رسیدگی به تخلفات شرکتهای حملونقل) و ۱۴( رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان) طرح و نسبت به بررسی و اعلام حکم اقدام شد.
وی با یادآوری آنکه موارد استعلامی تخلفات هر یک به صورت مجزا در کمیسیونهای مربوطه بررسیشدهاند گفت: طی ۶ ماهه اول سالجاری، ۳۳ مورد تخلف مربوط به شرکتهای حملونقل جادهای کالا و مسافر بوده که در جلسات کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی شدهاست.
رئیس اداره حقوقی راهداری و حملونقل جادهای قم افزود: از مجموع ۳۳ مورد تخلف استعلامی شرکتهای حملونقل جادهای دراستان ، ۲۰ مورد به حوزه مسافر و ۱۳ مورد در حوزه جابجایی کالا بودهاست.
وی ادامه داد: از مجموع ۳۳ مورد تخلف رسیدگی شده در کمیسیون ماده ۱۲ استان، ۲۰ مورد تخلف احراز و به ترتیب یک شرکت به تعطیلی یک ماهه، ۱۹ مورد به پرداخت جریمه نقدی و ۱۳ مورد به دلیل عدم احراز تخلفات استعلامی مختومه شدند.
وی عنوان کرد: طی ۶ ماهه اول امسال، ۳۰ مورد تخلفات استعلامی حوزه حملونقل جادهای در قم مربوط به رانندگان ناوگان عمومی بوده که از این تعداد ۲۲ مورد در حوزه حملونقل کالا و ۸ مورد دیگر مرتبط با جابجایی مسافر بودهاست.
میناپور افزود: از ۳۰ مورد تخلف رانندگان حوزه حملونقل جادهای استان طی ۶ ماهه نخست سالجاری که در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی شدند ۲۹ مورد تخلف احراز و به تذکر کتبی اکتفا شد.
وی اظهار کرد:طی بازه زمانی یادشده تنها یک مورد تخلف مربوط به مالکان ناوگان عمومی جادهای بوده که پس از احراز تخلف استعلامی، نسبت به ابلاغ تذکر کتبی اقدام شد.
میناپور عنوان کرد: در حوزه جابجایی مسافر غالب تخلفات شامل عدم صدور صورت وضعیت، دریافت وجه اضافه از مسافر، مسافر گیری در خارج از پایانه و عدم رعایت شئونات اخلاقی است.
وی ادامه داد: در حوزه حملونقل کالا نیز بیشترین تخلفات صورت گرفته شامل صدور بارنامه جعلی، اضافه تناژ، همراه نداشتن مدارک ناوگان و راننده، دریافت وجه اضافه از کاربر و غیره میشوند.
حمزه میناپور تصریح کرد: نقص در تجهیزات ایمنی ناوگان( همراه نداشتن کپسول اطفا حریق، کمربند ایمنی، چکش ایمنی، عدم سلامت شیشهها وآج نامناسب لاستیکها و غیره) از دیگر تخلفات مشهوده در ناوگان عمومی است که در کمیسیونهای مربوطه رسیدگی میشود.
وی در ادامه با اعلام سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها جهت دریافت و ثبت شکایات کاربران گفت: این سامانه در تمامی اوقات شبانهروز آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی و ثبت شکایات است.
میناپور اضافه کرد: کاربران در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه حملونقل جادهای( اعم از کالا و مسافر) میتوانند به دفاتر نمایندگی راهداری و حملونقل جادهای ددر پایانهها، اکیپهای کنترل دروازهای مستقر در مقابل پاسگاههای پلیسراه، گلوگاههای جادهای وغیره مراجعه و نسبت به طرح موضوع اقدام کنند.
نظر شما