تاب آوری ایران در برابر تحریم و فشارهای خارجی، قدرت چانه زنی ما را افزایش داده است

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل بین الملل گفت: تاب آوری ایران و آستانه تحمل بالایی که در چهار دهه گذشته در برابر شدیدترین فشارها و سیاست های تحریمی برگرفته از یک راهبرد ملی است که قدرت چانه زنی دولتمردان ایران را بالا برده است.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، در خصوص اقدامات مناسب دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم در مقابله با سیاست تحریم و فشار غربی‌ها و رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: آمریکا سالهاست که از شیوه‌های مختلف و متنوعی برای فشار بر نظام و مردم ایران استفاده می کند.

وی گفت: اگر چه این فشارها به اقتصاد ایران آسیب وارد آورده و کشور از مسیر توسعه تا حدی عقب افتاده است، اما آمریکا هرگز به نتیجه دلخواهش که شکست انقلاب و تغییر نظام سیاسی در ایران بود، نزدیک هم نشد.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: رژیم صهیونیستی چهار دهه تلاش کرده تا با نفوذ بر سیاست آمریکا و رهبران کاخ سفید، اجماع جهانی علیه ایران تشکیل دهد و به همین دلیل است که در هر اقدامی در قالب فشار، تحریم و کارشکنی‌ غرب ردپایی از آن رژیم پیدا است.

هانی زاده افزود: ایران هم زمان که تلاش می کند در برابر فشارهای آمریکا و متحدان منطقه‌ای اش ایستادگی کند از جایگاه جهانی خود دفاع می‌کند و «دستگاه دیپلماسی» هم سعی دارد با برقراری و گسترش ارتباط با کشورهای جهان این فضای نامناسبی که برخی تلاش دارند در قالب «ایران هراسی» ایجاد و گسترش دهند را بشکند.

وی ادامه داد: مسیر تیم دیپلماسی ایران خطوط قرمزی دارد و نمی‌تواند از اجرای اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عقب ‌نشینی کند.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه آمریکا در ۴۰ سال گذشته نشان داد همواره به دنبال تضعیف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و شکستن اراده ملت ایران است، گفت: از جنگ تحمیلی، تحریم و محاصره های اقتصادی و کارشکنی در صادرات نفت ایران همگی شاهد حمایتی همه جانبه از سوی رژیم صهیونیستی هستیم که اینها بیانگر کینه و دشمنی این رژیم با ملت و نظام سیاسی ایران است.

هانی زاده بیان کرد: تمام تلاش آمریکا برای شکستن اقتدار نظام جمهوری اسلامی با تحمیل و «تشدید فشار اقتصادی» است تا با تضعیف حاکمیت، روحیه مقاومت در ملت شکسته شود، اما این تلاش آنها نیز ناکام مانده است.

وی اظهار کرد: از این روی «تاب آوری ایران» و آستانه تحمل بالایی که در ۴۰ سال گذشته در برابر شدیدترین فشارها و سیاست‌های تحریمی برگرفته از یک راهبرد ملی است که قدرت چانه زنی دولتمردان ایران را بالا برده است.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: عزت، کرامت و «توانمندی ملت ایران در مقاومت در برابر زورگویی ها الگویی جهانی است» و امروز ایران می تواند از موضع قدرت با آمریکا گفت‌وگو کند و شاهد این مدعا هم توافق اخیر آنها با ایران در دو موضوع «آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران و تبادل زندانیان» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha