۱۹۰ میلیارد ریال در جشن عاطفه‌های استان مرکزی جمع‌آوری شد

اراک-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: ۱۹۰ میلیارد ریال کمک تاکنون توسط مراکز نیکوکاری، آموزش و پرورش، کمیته امداد و پایگاه‌های بسیج استان جمع‌آوری شده و تا ۱۵ مهرماه دریافت کمک‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مجید مومنی» روز سه‌شنبه در آیین جشن عاطفه‌ها در مدرسه دخترانه حاج گازرانی اراک، افزود: یک ماه قبل از آغاز بازگشایی مدارس، کمیته امداد امام با همکاری آموزش و پرورش، بسیج و مراکز نیکوکاری اقدام به جمع‌آوری کمک برای دانش‌آموزان کم بضاعت می‌کند.

وی بیان کرد: ۱۱ هزار دانش‌آموز زیر پوشش حمایت‌های مادی و معنوی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی است که هرساله در آغاز سال تحصیلی و در طول سال خدمات حمایتی و آموزشی دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ادامه داد: همچنین برخی دانش‌آموزان کم‌برخوردار که زیر پوشش خدمات هیچ نهاد حمایتی نیستند و توسط مدیران مدارس شناسایی و کمک‌های مردمی بین آنان توزیع می‌شود.

مومنی افزود: کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارسی که برخوردار هستند و دانش‌آموز نیازمند ندارند، در اختیار مدارسی که خواهرخوانده نامیده می‌شود، قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی‌، هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها همزمان با آغاز سال تحصیلی را، ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری دانست و افزود: در صورتیکه اقتصاد انفاقی در جامعه شکل گیرد به طور قطع، برکات بر جامعه نازل می‌شود.

مدیرآموزش و پرورش منطقه ۲ شهرستان اراک نیز گفت: ۱۶ میلیون دانش‌آموز در کشور و پنج هزار دانش‌آموز در ناحیه ۲ اراک به تحصیل اشتغال دارند.

«عباس فتحی» افزود: اقدامات کمیته امداد برای کمک به دانش‌آموزان بازماندگان از تحصیل مورد توجه است و این نهاد از خانواده این قشر حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: در شرایط اقتصادی کنونی، لازم است مردم همراه با نهادهای حمایتی برای کمک به خانواده‌های کم‌برخوردار اهتمام جدی داشته باشند.

۴۶ هزار خانوار با ۸۵ هزار نفر جمعیت زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha