کتاب «برادران ماه» با موضوع دفاع مقدس در شهرکرد رونمایی شد

شهرکرد- ایرنا- کتاب «برادران ماه» روایتگر حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان دفاع مقدس تیپ ۴۴ قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه با حضور جمعی از مسوولان و کتاب‌دوستان این استان در فرهنگسرای شهرکرد رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، حسن رضایی خیرآبادی نویسنده کتاب «برادران ماه» در این آیین با ارائه مشخصاتی از کتاب اظهار داشت: نگارش این کتاب به مدت ۱۰ سال و از سال ۹۰ آغاز شد و اکنون آماده انتشار و توزیع شده است.

کتاب "برادران ماه" با موضوع دفاع مقدس در شهرکرد رونمایی شد

وی ادامه داد: در این کتاب ۹۸ عملیات رزمندگان تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) به ویژه حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان روستای دهدلی اردل به رشته تحریر درآمده است.

نویسنده کتاب برادران ماه گردآوری مطالب این کتاب را کاری سخت و طاقت‌فرسا عنوان و تصریح کرد: بخش‌هایی از این کتاب به صورت قصه و برگرفته از تخیلات بوده و بخش دیگری از آن، مطالب مستند از عملیات‌ها و نقش‎آفرینی‌های رزمندگان تیپ ۴۴ قمربنی‌هاشم است.

ترویج کتابخوانی در کشور کمرنگ است

نویسنده حوزه دفاع مقدس و عضو هیات مدیره انجمن قلم نیز در این آیین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از تلاش نویسندگان و هنرمندان این عرصه برای ثبت حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان کشور قدردانی کرد و گفت: اگر چه داشته‌های بسیاری در عرصه فرهنگ داریم اما ترویج کتاب همچنان کمرنگ است و تبعیت ما از رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ بسیار کم است.

رحیم مخدومی ادامه داد: کتاب‌های حوزه دفاع مقدس از اهمیت و قداست بالایی برخوردار هستند چرا که اگر ثبت این رویدادها نباشد، نمی‌توان فرهنگ ایثار و شهادت را به خوبی به نسل‌های جوان انتقال داد از همین رو می‌طلبد هر یک از مدیران و مسوولان در معرفی یک کتاب فاخر به گروه‌های هدف خود اقدام کنند.

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی را از ضرورت‌های امروز کشور دانست و گفت: التزام به سیره و شیوه رهبر معظم انقلاب بهترین الگو برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

عضو هیات مدیره انجمن قلم همچنین بر ضرورت جذب خیرین حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: اگر بتوان با جذب خیرین، کتاب‌های بیشتری را با قیمت مناسب تهیه و در بین آحاد مردم به ویژه نسل‌های جوان توزیع کرد بی‌شک می‌توان گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برداشت.

مخدومی در توصیف کتاب "برادارن ماه" یادآور شد: اگرچه نمی‌توان گفت این کتاب یک اثر ایده‌آل در حوزه دفاع مقدس است اما تاکنون نمونه این اثر را با چنین سبک و شیوه نگارش در کشور نداشته‌ایم و کتابی فاخر به شمار می‌رود.

چهارمحال و بختیاری در تدارک برای برگزاری یادواره شهدای غریب

کتاب "برادران ماه" با موضوع دفاع مقدس در شهرکرد رونمایی شد

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پیشنهادی در خصوص برگزاری یادواره شهدای غریب (شهیدانی که در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق شهید شدند) ارائه شده که کار قشنگی است و در تدارک برگزاری آن هستیم.

سردار محمدعلی اکبری نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس به ویژه ۲ هزار و ۴۸۳ شهید این استان، بیان داشت: امنیت، آرامش و آسایش خود را مدیونی رزمندگانی هستیم که در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از آب و خاک و ناموس این کشور جان عزیز خود را فدا کردند.

وی ادامه داد: مردم این استان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سال‌های پس از آن همواره مردمی ولایتمدار و انقلابی بوده‌اند و شهیدان بسیاری تقدیم نظام کرده‌اند.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی به ویژه تدوین کتاب برای ثبت حماسه هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: باید کتاب‌های اثرگذاری از دلاوری‌های رزمندگان دفاع مقدس نوشته شود تا نسل‌های آینده بدانند برای حفظ این کشور چه جوان‌هایی فدا شده‌اند.

به گزارش ایرنا، ۳۱ شهریور ماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha