۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85239654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات گمرکات استان اصفهان ۱۸ درصد افزایش یافت

اصفهان- ایرنا- مدیرکل گمرکات اصفهان گفت: یک میلیون و ۱۹۲ هزار تُن کالا به ارزش ۷۸۵ میلیون و۱۳۰ هزار دلار در نیمه نخست امسال از طریق گمرکات استان صادر شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از لحاظ وزن ۱۸ درصد و از لحاظ ارزش ۱۷ درصد افزایش داشت.

به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره کل گمرکات استان اصفهان، روز سه‌شنبه به نقل از رسول کوهستانی پزوه، اقلام صادراتی گمرکات استان را ۴۷۶ نوع کالا ذکر کرد و افزود: عمده‌ترین محصولات صادراتی از گمرکات اصفهان چُدن آهن و فولاد و مصنوعات آن، محصولات پتروشیمی، محصولات لبنی و فرش ماشینی و دستباف است.

وی تعداد کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات اصفهان را ۸۱ کشور اعلام کرد و گفت: در این مدت کشورهای عراق، پاکستان، ترکیه، افغانستان و امارات متحده عربی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات استان بوده‌اند.

مدیرکل گمرکات اصفهان با اشاره به واردات کالا از طریق گمرکات اصفهان اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۵۷ هزار و ۹۲۷ تُن کالا به ارزش ۲۹۹ میلیون دلار از طریق گمرکات استان ترخیص شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۳ درصد و از لحاظ ارزش یک درصد افزایش داشت.

وی عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان را شامل ماشین‌آلات مکانیکی و برقی، خطوط تولید، اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی برشمرد و بیان داشت: مهمترین کشورهای مبدا واردات به مقصد گمرکات اصفهان، کشورهای چین، ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان و ایتالیا بودند.
مدیرکل گمرکات اصفهان، میزان درآمد گمرکات استان در مدت یاد شده را ۱۴ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ درآمد گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد افزایش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha