کرملین: تانک‌های "آبرامز" هم خواهند سوخت

تهران- ایرنا- کاخ کرملین در واکنش به گزارش‌ها در مورد رسیدن اولین مجموعه از تانک‌های "آبرامز" آمریکا به دست اوکراین، اعلام کرد که این تانک‌ها نیز خواهند سوخت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین امروز سه‌شنبه گفت: هیچ سلاحی وجود ندارد که بتواند توازن قدرت در میدان جنگ و نتیجه عملیات نظامی ویژه را تغییر دهد.

وی توضیح داد: تمام روند ارسال تسلیحات به هیچ وجه نمی‌تواند بر ماهیت عملیات نظامی ویژه یا نتیجه آن تأثیر بگذارد. هیچ نوع سلاحی وجود ندارد که بتواند توازن قدرت را در میدان جنگ تغییر دهد.

پسکوف بیان کرد:‌ «تانک های آبرامز جنگ افزارهای قابل توجهی هستند. اما به یاد داشته باشید که چگونه رئیس جمهوری (ولادیمیر پوتین) در مورد سایر تانک‌های ساخته شده در کشورهای دیگر صحبت کرد. این تانک‌ها هم خواهند سوخت.»

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه تایید کرد که نخستین محموله تانک‌های آبرامز ساخت آمریکا به کشورش رسیده‌ است. پیشتر آمریکا اعلام کرده بود که ۳۱ تانک به اوکراین خواهد داد، اما زلنسکی درباره اینکه واشنگتن تاکنون چند تانک در اختیار کی‌یف قرار داده است، اطلاعاتی منتشر نکرد.

سخنگوی کاخ کرملین در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ماموریت آمریکا به منظور ایجاد یک هیات بین‌الملل در قره باغ گفت که هر ماموریتی تنها با رضایت باکو می تواند انجام شود.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود که ایالات متحده در حال کار برای ایجاد یک هیات بین‌المللی است که بر اجرای تعهدات جمهوری آذربایجان در زمینه تضمین حقوق و امنیت ساکنان قره باغ نظارت داشته باشد.

متیو میلر خاطرنشان کرد: «ما معتقدیم باید یک گروه بین‌المللی برای ایجاد شفافیت، اطمینان و ارائه ضمانت به ساکنان قره‌باغ و حفاظت از حقوق آنها مطابق با بیانیه‌های عمومی آذربایجان، وجود داشته باشد. گفت وگوهای فعالی در این زمینه صورت گرفته است. ما خواستار اعزام چنین گروهی شده‌ایم و با متحدان و شرکا برای تأمین آن همکاری می‌کنیم.»

پسکوف درباره اینکه آیا مسکو در این زمینه با آمریکا در تماس است یا خیر، گفت: نه، در حال حاضر جزئیات خاصی وجود ندارد. هر ماموریتی فقط با رضایت باکو می تواند انجام شود. به نوبه خود به تماس ها با طرفین، یعنی ایروان، باکو و همچنین با ارامنه قره باغ ادامه می دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha