دانشگاهیان در عرصه جهاد تبیین گام بردارند

اردبیل - ایرنا - رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اعلام اینکه در محاصره تبلیغات دشمنان در فضای مجازی قرار داریم و مقام معظم رهبری جهاد تبیین را فریضه دانسته‌اند ، گفت: باید به فرزندان خود بیاموزیم که دشمن برای ما پیشرفت نمی‌آورد، بلکه می‌خواهد به کیان نظام صدمه بزند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اسماعیل چمنی روز سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: به برکت خون شهدا با آرامش و آسایش در مسیر تحول و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌داریم ، هر چند در یک سال گذشته دشمنان نظام و انقلاب دست به دست هم دادند با ایجاد جنگ ترکیبی با اهداف سیاسی، شئونات ایرانی اسلامی را نشانه روند، ولی شناخت کافی از مردم ایران نداشتند و شکست خوردند.

وی ادامه داد: شتاب علمی جمهوری اسلامی ایران ۱۱ برابر متوسط جهانی است و در این عرصه پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و در میان ۵۷ کشور اسلامی دومین کشور از لحاظ تولید علم و اولین کشور از لحاظ استنادات علمی هستیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها حرفی برای گفتن دارد و ما باید این پیشرفت ها را قدر دانسته و پاس بداریم چرا که همه این موفقیت‌ها را مدیون شهدایی هستیم که خون خود را تقدیم نظام کردند و با آبیاری درخت انقلاب آن‌را تنومند کردند.

حجت‌الاسلام محمدرضا مصلح‌نیا ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه شهدا جزو محبوب‌ترین مخلوقات پروردگار هستند، گفت: شهدا نماد و راهنمای ما در مسیر زندگی هستند.

وی با بیان اینکه شهدا با عناوین مختلف شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، امنیت، ترور، سلامت و غیره در برهه‌های مختلف راهنمای ما بودند، تاکید کرد: کارهای ما در راستای ماندگاری و نورانیت مسیر شهدا باشد.

دوران دفاع مقدس تمامیت اراضی کشور را تضمین کرد

محسن پناهیان ، معاون سیاسی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل هم در این نشست با بیان اینکه دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ کشور است، گفت: هشت سال دفاع مقدس به پایان رسید، ولی دشمنی دشمنان به پایان نرسید، بلکه وارد فاز دیگری شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تمامیت ارضی کشور را تضمین کرد، امروز در دنیا افرادی که برای کشورشان زحمت کشیده و از دنیا رفته‌اند، مردمانشان قدردان آنها هستند و مردم ما نیز قدردان رشادت‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان هستند.

معاون سیاسی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: امروز امنیت کشور را فراتر از مرزها تامین می‌کنیم و استراتژی روز دشمن، تصرف مغزها است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان جنگ شناختی و ادراکی یاد می‌کنند و در این جنگ ، فرماندهان اساتید و نخبگان هستند.

وی با بیان اینکه دشمن برای هر کلاس درس، به چشم یک منطقه جغرافیایی نگاه می‌کند، ادامه داد: در این صورت جهاد تبیین در کلاس‌های درس به منظور شکست جنگ ادراکی ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha