۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: امسال برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیش از ۵۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و عمرانی در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار جهانبخش عطایی روز چهارشنبه در نشست خبری تبیین برنامه‌های هفته دفاع مقدس، با اشاره به برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه متنوع در قالب ۵۰ عنوان در طول هفته دفاع در سراسر استان اردبیل، افزود: تلاش شده در این برنامه ها اقشار مختلف مردم حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال "ما متحدیم" نامگذاری شده است، اظهار کرد: تجلیل از رزمندگان، جانبازان، آزادگان و تکریم خانواده های معظم شهدا، رژه نیروهای مسلح، برگزاری نمایشگاه رزمی فرهنگی، افتتاح و بهره برداری بیش از ۲۰۰ پروژه محرومیت زدایی، تجلیل از بانوان ایثارگر و پیشکسوت دفاع مقدس و جوانان فعال در عرصه‌های فرهنگی و انقلابی از جمله برنامه های پیش بینی شده به این مناسبت است.

عطایی اجرای پویش مشق احسان، افتتاح و بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی، برگزاری اردوی راویان پیشرفت و برپایی ایستگاه های سلامت و صلواتی را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان اردبیل ذکر کرد.

وی بیان کرد: برگزاری اردوهای جهادی، زیارت و عطرافشانی گلزار شهدا، تعویض پرچم‌های مزار شهدا، فضاسازی محیطی، تزیین ورودی ادارات به تصاویر شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا در قالب آبروی کوچه ها و افتخار محله‌ها و اجرای برنامه روایتگری به دانش‌آموزان و دانشجویان با هدف آشنایی آنها با آرمان‌ها، ایثار و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان غیور از جمله دیگر برنامه‌ها است.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان اردبیل اجتماع بزرگ جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب در تمامی شهرستان های استان، برگزاری جشن بزرگ نوجوانان و نونهالان (همایش سلاله‌ها)، برگزاری سلسه نشست های روشنگری و جهاد تبیین را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در اردبیل ذکر کرد.

به گفته عطایی سخنرانی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس قبل از خطبه های نماز جمعه، برگزاری میقات و حلقه های صالحین، بارگذاری کلیپ دفاع مقدس در فضای مجازی، تولید و پخش مستند تلویزیونی، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، برپایی بیمارستان صحرایی و اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم و روستایی و ارائه خدمات پزشکی رایگان، برگزاری نمایشگاه عکس، برگزاری شب شعر خاطره و خاطره‌گویی و نواختن زنگ مقاومت در مدارس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه در اولین روز هفته دفاع مقدس و سالروز شروع جنگ تحمیلی، نیروهای مسلح مستقر در استان با رژه توان دفاعی و رزمی خود را به نمایش خواهند گذاشت، اضافه کرد: رژه نیروهای مسلح مستقر اعم از ارتش جمهوری اسلامی ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروی انتظامی و بسیج به میزبانی سپاه استان روز جمعه ۳۱ شهریورماه در میدان ارتش اردبیل برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس اردبیل همچنین از برپایی نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات "مسلم بن‌عقیل" در محل موزه دفاع مقدس واقع در مجموعه شورابیل اردبیل خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که در بیش از ۴۲ غرفه با مشارکت بسیجیان و ادارات استان برپا می‌شود نمونه هایی از امکانات و تجهیزات نیروهای مسلح و دستگاه های اجرایی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات "مسلم بن‌عقیل"بعد از ظهر روز شنبه یکم مهرماه با حضور مسئولان استان افتتاح و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و عموم مردم می توانند از ساعت ۹ صبح تا هشت شب از این نماشگاه بازدید کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار کرد: اجتماع بزرگ جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب همزمان با سراسر کشور روز چهارشنبه پنجم مهرماه در تمامی شهرستان های استان برگزار خواهد شد.

۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان اردبیل برگزار می شود

بیش از ۲۰۰ پروژه محرومیت زدایی در اردبیل افتتاح می شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس بیش از طرح و پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در نقاط مختلف این استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

سرهنگ عطایی افزود: آبرسانی به ۱۸۴ روستا، پنج واحد خانه محروم و مرمت، بازسازی، بهسازی و آسفالت ۶۰ کیلومتر راه روستایی از جمله طرح هایی است که همزمان با هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف استان اردبیل افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی ده ها مدرسه را با همکاری اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس در نقاط مختلف استان مرمت، بازسازی و بهسازی کرده اند، اظهار کرد: این مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: همچنین همزمان با هفته دفاع مقدس ۲۵۰ سری جهیزیه هر کدام به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان در نقاط مختلف استان اردبیل به نوعروسان نیازمند اهدا خواهد شد.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان اردبیل اضافه کرد: در مجموع هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح های عمرانی در نقاط مختلف استان هزینه شده است.

سرهنگ عطایی با اشاره به برگزاری پرشکوه گنگره ملی سه و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در مردادماه امسال، ادامه داد: بنابه اعلام مسئولان مرتبط این کنگره جزو کنگره های برتر در کشور بود به طوری که سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت مکتوب از مردم ولایی استان اردبیل به ویژه از تمامی متولیان و زحمتکشان این گنگره قدردانی کرده است.

وی با تقدیر از رسانه های استان در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: همه آحاد مردم به ویژه خبرنگاران و فعالان این عرصه باید بیش از پیش برای شناساندن سیره شهدا به نوجوانان و جوانان تلاش کنند.

استان اردبیل در دوران دفاع مقدس سه هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده است ، این استان در مجموع ۳۵ هزار رزمنده، ۷۰۵ آزاده و هشت هزار و ۹۵۰ جانباز دارد.

۳۱ شهریور تا ششم مهرماه هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است ، روز ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز هفته دفاع مقدس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha