۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85239819
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر رآکتور دیمونا: عادی‌سازی روابط با عربستان هسته‌ای محال است

تهران-ایرنا- مدیر رآکتور هسته‌ای «دیمونا» رژیم صهیونیستی نسبت به تلاش‌های عربستان برای هسته‌ای شدن و تحت تاثیر قرار گرفتن توازن قدرت در منطقه در صورت تحقق چنین هدفی هشدار داد و گفت: عادی‌سازی روابط با عربستان هسته‌ای محال است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، «آئودی آدام» مدیر راکتور هسته‌ای دیمونا در این باره گفت: دستیابی عربستان سعودی به نیروگاه هسته‌ای تعادل قدرت را در منطقه به هم خواهد زد.

وی در این باره با اشاره به شرط هسته‌ای عربستان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصریح کرد:به عقیده من دستیابی به صلح با یک کشور به ویژه در خاورمیانه که به دنبال تبدیل شدن به قدرت هسته‌ای باشد، محال است.

پیش تر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش کرده بود که نتانیاهو مقامات بلندپایه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تحت فشار گذاشته‌ تا با غنی سازی اورانیوم در خاک عربستان موافقت کنند.

نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود: بر این باورم که امکان توافق صلح با عربستان با همکاری بایدن وجود دارد.

این درحالی است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی چهارشنبه گذشته در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز آمریکا شرط عادی‌سازی روابط با تل آویو را تحقق اهداف فلسطینیان دانست و گفت: مساله فلسطین برای عادی سازی روابط با (رژیم) اسرائیل مهم است.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند که موضوع برقراری روابط تل آویو با ریاض که نتانیاهو دنبال می کند، باعث گسترده‌تر شدن تنش و اختلاف در درون کابینه او شود.

نتانیاهو همه تقلای خود را برای بازار گرمی روند سازش و دستیابی به توافقی برای برقراری روابط با عربستان می‌کند تا آن را به عنوان یک دستاورد مطرح کرده تا شاید بتواند خود را از بحران شدید داخلی گرفتار شده در آن، نجات دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha